کد مطلب: ۸۹۵۰۳۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

افزایش ۵ درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته

افزایش 5 درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته

بررسی داده‌های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا آبان، 14 هزار و 232 نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. این تعداد فوتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 5.6 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، آمار فوتی‌های حوادث رانندگی در کشور همچنان صعودی است. دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران گفت که پایتخت بیشترین رشد آمار فوتی‌ها را به خود اختصاص داده است. اما داده‌های پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد که چهارمحال و بختیاری رشد بیشتری نسبت به سایر استان‌ها داشته است.

ابوالفضل دربانی، دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران از افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف رانندگی در تهران خبر داد. آنطور که ایلنا گزارش داده، دربانی گفته بیشترین رشد فوتی‌های ناشی از تصادفات مربوط به تهران است.

افزایش 5 درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی

بررسی داده‌های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد که طی هشت ماهه (از ابتدای سال تا آبان)، 14 هزار و 232 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند. 11 هزار و 196 نفر از آنها را مردان و سایر فوتی‌ها را نیز زنان تشکیل دادند.

آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی طی هشت ماه (از ابتدای سال تا آبان) نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 5.6 درصد افزایش داشته است. 

3 استان با بیشترین رشد آمار فوتی

اما کدام استان‌ها بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص دادند؟ گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد چهارمحال و بختیاری با 251 فوتی طی هشت ماه (از ابتدای سال تا آبان)، بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است. مقایسه آمارها نشان از افزایش 36.4 درصدی تعداد فوتی‌ها در این استان می‌دهد. 

پس از آن، استان آذربایجان غربی با 446 فوتی در رتبه بعدی قرار دارد. مقایسه داده‌های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد که فوتی‌های حوادث رانندگی این استان طی هشت ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته 22.2 درصد افزایش داشته است. 

خراسان شمالی نیز در رتبه سوم برای بیشترین رشد آمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی قرار گرفت. آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی این استان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 19.7 درصد افزایش داشت. 

استان تهران نیز از ابتدای سال تا آبان، 1032 فوتی ناشی از تصادفات رانندگی را ثبت کرد. این تعداد فوتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 2.8 درصد افزایش داشته است. 

آمار مصدومین حوادث رانندگی سال 1402

273 هزار و 535 نفر نیز طی هشت ماه در تصادفات رانندگی مصدوم شدند. بیشترین رشد آمار مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی را استان کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص داده است. از ابتدای امسال تا آبان، 4097 نفر در این استان بر اثر تصادف رانندگی مصدوم شدند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، 21.2 درصد رشد داشته است. 

پس از آن، هرمزگان با 14.1 درصد رشد آمار مصدومین در جایگاه بعدی قرار گرفت. از ابتدای امسال تا آبان 3472 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در این استان مصدوم شدند. در حالی‌که در دوره مشابه سال گذشته 3044 نفر مصدوم شدند. 

استان سمنان نیز در جایگاه بعدی برای بیشترین رشد آمار مصدومین ناشی از حوادث رانندگی قرار گرفت. آمار مصدومین ناشی از حوادث رانندگی طی هشت ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 13.7 درصد رشد داشته است. 

در استان تهران نیز در بازه زمانی گفته‌شده، 32 هزار و 142 نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شدند که نسبت به دوره مشابه سال قبل 8.9 درصد افزایش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.