کد مطلب: ۸۹۵۷۶۷

بر خلاف وعده‌ها بلیت هواپیما ارزان نشد

بر خلاف وعده‌ها بلیت هواپیما ارزان نشد

درحالی سازمان هواپیمایی کشوری از توقف رای دیوان و مجاز نبودن ایرلاین‌ها به افزایش بلیت هواپیما خبر داده که شرکت‌های هواپیمایی بی‌توجه به این اتفاقات به گران‌فروشی ادامه می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از ورود مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی و سازمان تعزیرات حکومتی به افزایش قیمت بلیت هواپیما، دفتر دو شرکت هواپیمایی گرانفروش در فرودگاه مهرآباد به‌طور موقت پلمب شد.

در ادامه رئیس کمیسیون عمران مجلس روز دوشنبه گذشته (۲۵ دیماه) از توقف رای دیوان عدالت اداری در خصوص آزادسازی قیمت بلیت هواپیما خبر داد. خبری که مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی نیز آنرا تایید کرد.

۲۶ دیماه نیز سرانجام سکوت سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی حمل‌ونقل هوایی کشور شکسته شد و سخنگوی این سازمان از ابلاغ توقف رای دیوان عدالت اداری به شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.

جعفر یازرلو در این‌باره گفته بود: سازمان هواپیمایی کشوری نماینده دولت در صنعت هوانوردی غیرنظامی متولی ایمنی پروازهاست و خود را مکلف به تکالیف و مسئولیت هایی که قانون گذار برعهده او نهاده است می‌داند و هر تصمیمی که در فرآیند قانونی کشور ابلاغ شود موظف به اجرا خواهد بود.

وی افزود: متعاقب رای صادره هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، وزارت راه وشهرسازی به عنوان دستگاه ذی‌ربط درخواست اعمال ماده ۹۱ دیوان عدالت اداری به منظور رسیدگی مجدد کرد که به استناد آن، رئیس دیوان در نامه‌ای به وزارت راه وشهرسازی نسبت به موقوف الاجرا شدن رای مکاتبه کرد که مراتب توسط سازمان هواپیمایی جهت آگاهی و اقدام شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد و شرکت‌ها مجاز به افزایش نرخ بلیت هواپیما نیستند.

شرکت‌های هواپیمایی و گران‌فروشی

در حالی سه روز از اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ابلاغ توقف رای دیوان عدالت اداری و تاکید بر مجاز نبودن افزایش قیمت هواپیما می‌گذرد که شرکت‌های هواپیمایی همچنان به گرانفروشی خود ادامه می‌دهند.

به‌عنوان نمونه قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد بر اساس نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان است. یا نرخ مصوب بلیت مسیر پرازی تهران-اهواز یک میلیون و ۱۲۰۷ هزار تومان است. همچنین نرخ بلیت هواپیما برای مسیر تهران-بندرعباس یک میلیون و ۶۹۶ هزار تومان است.

اما آیا شرکت‌های هواپیمایی بلیت این پروازها را با قیمت مصوب به فروش می‌رسانند؟ پاسخ این پرسش خیر است.

برای مسیر تهران-مشهد هواپیمایی آسمان بلیت اکونومی هواپیما را با حدود ۲۰ درصد بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشد، یعنی حدود یک میلیون و ۵۷۷ هزار تومان.

در مسیر پروازی تهران-اهواز نیز هواپیمای فلای پرشیا بلیت اکونومی را با قیمت یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌فروشد. این نرخ نیز ۲۹ درصد بالاتر از نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری است.

در مسیر تهران-بندرعباس نیز این وضعیت برقرار است؛ هواپیمایی آسمان بلیت اکونومی این مسیر پروازی را با قیمت ۲ میلیون و ۳۴ هزار تومان عرضه می‌کند. یعنی حدود ۲۰ درصد بالاتر از نرخ‌های مصوب. نرخ بلیت هواپیمایی ایرتور برای مسیر پروازی فوق ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ تومان است.

منبع: تحلیل بازار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.