فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۷۲۵۴

نیشابور اولین اتوبوس آبی کشور را به حرکت درآورد

نیشابور اولین اتوبوس آبی کشور را به حرکت درآورد

همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اولین اتوبوس آبی کشور به ابتکار شرکت آب و فاضلاب تبصره دو نیشابور در خیابان‌های این شهر به حرکت در آمد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جعفر تمیز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تبصره دو نیشابور با تأکید بر مدیریت مصرف آب در تمام سطوح جامعه اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه آبفا و شهرداری نیشابور یک دستگاه اتوبوس رو باز متعلق به شهرداری پس از آماده سازی توسط آبفا، برای اجرای طرح بکار گرفته شد.

وی اظهار کرد: این طرح پس از نصب بنرهای حاوی پیام‌های صرفه‌جویی بر بدنه اتوبوس و همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با سوار شدن اولین گروه از شهروندان و حرکت در خیابان‌های نیشابور به اجرا درآمد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تبصره دو نیشابور بیان کرد: این اتوبوس با رفت و برگشت در مسیر حد فاصل آرامگاه خیام تا آرامگاه عطار اقدام به سوار کردن شهروندان کرده و مسافران به ویژه کودکان و والدین در طول مسیر با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، نمایش طنز و طرح پرسش‌های آبی، با راهکارهای مصرف صحیح آب آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به تأثیر برنامه‌های متنوع شاد فرهنگی بر مخاطب، از طرح آبفا نیشابور برای ادامه فعالیت اتوبوس آبی در طول تابستان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این منظور رایزنی با اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان در دستور کار قرار گرفته و در صورت توافق، شاهد فعالیت و تردد اتوبوس آبی در دیگر مسیرهای مورد تائید طرفین هم خواهیم بود.

 تمیز استقبال شهروندان از اتوبوس آبی را کم‌نظیر توصیف کرد و گفت: همانگونه که بازی آب پله به عنوان طرح دیگر آبفا نیشابور در نقاط مختلف خراسان رضوی اجرا می‌شود، در صورت موافقت شهرداری، اتوبوس آبی نیز به دیگر شهرهای استان اعزام خواهد شد.

هفته اول تابستان (اول تا هفتم تیرماه) در تقویم کشور، به عنوان هفته «صرفه‌جویی در مصرف آب» نام‌گذاری شده است که از سال قبل این هفته به بازه زمانی ۲۶ خردادماه تا یکم تیرماه تغییر یافت.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.