کد مطلب: ۶۸۶۳۸۰

بارش باران، مصرف برق در کشور را کاهش داد

بارش باران، مصرف برق در کشور را کاهش داد

نیاز مصرف برق کشور، بعد از ظهر امروز به حدود ۶۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل، حدود ۳ هزار مگاوات کمتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق کشور گفت: نیاز مصرف برق کشور، بعد از ظهر امروز به حدود ۶۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل، حدود ۳ هزار مگاوات کمتر است.

مهر به نقل از صداوسیما، مسعود صادقی اظهار کرد: این کاهش مصرف به علت بارش‌ها و بارندگی‌های چند روز گذشته است، اما با افزایش دمای هوا از اواسط همین هفته، مجدد شاهد افزایش مصرف برق خواهیم بود.

وی افزود: به علت سرعت عمل مطلوب همکاران صنعت برق در بازیابی شبکه‌ها و خطوط برق،, هم اکنون قطعی گسترده برق در هیچ جای کشور نداریم.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق کشور همچنین از هموطنان خواست به علت آسیب دیدن و سست شدن برخی پایه‌ها و نفوذ رطوبت به شبکه‌های برق به علت بارش‌ها و سیلاب چند روز گذشته، از نزدیک شدن به آن‌ها و یا تماس با سازه‌های فلزی، خودداری کنند و مراتب ناشی از مشکلات و نارسائی‌های برق از جمله قطعی برق، پارگی سیم و کابل‌ها و سقوط تیرهای چراغ برق را به سامانه ۱۲۱ اطلاع دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.