کد مطلب: ۹۰۱۳۷۴

افزایش قیمت نفت عربستان برای بازار آسیا

افزایش قیمت نفت عربستان برای بازار آسیا

قیمت فروش نفت سبک عرب در بازار آسیا در ماه آوریل ۲۰ سنت در هر بشکه افزایش یافته است

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز، عربستان قیمت رسمی فروش نفت خود به خریداران آسیایی را به دنبال تمدید قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان نیمه اول سال جاری میلادی، افزایش داد.

قیمت درجه نفت سبک عرب 20 سنت در هر بشکه افزایش یافته است یعنی محموله‌های ماه آوریل 1 دلار و 70 سنت در هر بشکه بیشتر از شاخص عمان/دبی به فروش می‌رسند. این رقم در ماه جاری برابر با 1 دلار و 50 سنت است.

در این بین، شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت خود به خریداران اروپایی را بین 60 تا 70 سنت در هر بشکه پایین آورده و قیمت فروش نفت به آمریکا را تغییری نداده است.

 

این افزایش قیمت در شرایطی صورت گرفته که بسیاری در صنعت نفت انتظار داشتند عربستان قیمت نفت برای بازار آسیا را در ماه آوریل تغییری ندهد.

ائتلاف اوپک پلاس هفته گذشته توافق کرد قرارداد کاهش تولید خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی هم ادامه دهد. به نظر می‌رسد رشد ضعیف تقاضا و افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان غیر اوپک می‌تواند نیازهای جدید بازار را در سال جاری تامین کند.

اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد رشد تولید این کشور پایین‌تر از حد انتظار باشد. آمریکا معمولاً نماینده عرضه نفت غیر اوپک است که می‌توان تقاضای اضافی را تامین کند.

بیشتر تحلیلگران عقیده دارند قیمت نفت در سال جاری میلادی تغییر چندانی نخواهد داشت و رشد آهسته اقتصاد دنیا که تقاضا برای نفت و گاز را کاهش می‌دهد، مانع افزایش قابل توجه قیمت آن خواهد شد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.