فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۰۳۴

قیمت نفت در بازار جهانی امروز ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / برنت ۷۹ دلار و ۵۹ سنت شد

قیمت نفت در بازار جهانی امروز 29 مرداد 1403 / برنت ۷۹ دلار و ۵۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۵۹ سنت رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

 قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه از ترس ضعف تقاضا در چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت دنیا کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران بر پیشرفت مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه تمرکز کرده‌اند که می‌تواند مخاطرات عرضه را کاهش دهد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 9 سنت معادل 0.11 درصد کاهش به 79 دلار و 59 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 12 سنت معادل 0.16 درصد کاهش 76 دلار و 53 سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود 2 درصد در روز جمعه کاهش قیمت داشتند، اما قیمت آنها طی یک هفته گذشته به خاطر اطلاعات اقتصادی آمریکا که حاکی از کاهش تورم در این کشور بود تغییر چندانی نداشت.

تحلیلگران عقیده دارند تنش‌ها در خاورمیانه و تشدید جنگ بین روسیه و اوکراین همچنان عرضه نفت را با مخاطراتی مواجه کرده و از بازار حمایت می‌کند.

اطلاعات اقتصادی چین در روز پنجشنبه نشان داد رشد اقتصاد این کشور در ماه ژوئیه آهسته شده، مسکن سریع‌ترین افت قیمت را طی 9 سال گذشته تجربه کرده، تولید صنعتی آهسته شده و بیکاری افزایش یافته است.

بدین ترتیب نگرانی نسبت به کاهش تقاضا در چین افزایش یافته است. پالایشگاه‌های این کشور فرآوری نفت خام را در ماه گذشته به خاطر تقاضای پایین برای سوخت کاهش دادند.

در این بین، وزیر امور خارجه آمریکا وارد تل‌آویو شده تا به روند صلح در غزه کمک کند. اما حماس امیدی به این مذاکرات ندارد و رژیم صهیونیستی را متهم به خنثی کردن این تلاش‌ها کرده است.

کشورهای میانجی مثل قطر، آمریکا و مصر تا حالا نتوانسته‌اند اختلافات را برای رسیدن به یک قرارداد صلح از بین ببرند و جنایت در غزه همچنان ادامه دارد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.