کد مطلب: ۹۰۴۰۱۸

آخرین جزئیات از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران

آخرین جزئیات از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران

سردار زاهدی فرماده نیروی قدس در سوریه و لبنان و معاونش به شهادت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، جنگنده‌های رژیم اشغالگر دقایقی پیش کنسولگری ایران در محله "المزه" در پایتخت سوریه را هدف قرار دادند. این حمله علیه کنسولگری ایران انجام شده که مقر اقامت سفیر ایران در دمشق نیز هست.

-دست‌کم ۵ نفر در این حمله شهید و تعدادی زخمی شده‌اند ولی طبق تأکید خبرنگار العالم، "حسین اکبری" سفیر ایران در سوریه و خانواده‌اش در سلامت به سر می‌برند.

-ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، در جریان این حمله به طور کامل ویران، و خسارات زیادی به خودروهای موجود در مقابل آن وارد شده است.

-برخی منابع عبری‌زبان مدعی شدند که تعدادی از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در زمان حمله، در حال گفت‌وگو با مقامات ایرانی در مجاورت سفارت تهران در دمشق بوده‌اند.

-تلویزیون العالم به نقل از یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که در پی تجاوز هوایی رژیم اشغالگر، تمام افراد داخل در کنسولگری ایران شهید و یا زخمی شدند و عملیات تیم امداد، برای خارج کردن اجساد شهدا و امدادرسانی به مجروحان ادامه دارد.

-سردار زاهدی فرماده نیروی قدس در سوریه و لبنان و معاونش به شهادت رسید.

-"فیصل المقداد" وزیر خارجه سوریه وارد مقر سفارت ایران در دمشق شد.

-وزارت امور خارجه سوریه: تجاوز تروریستی پلید علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق که به قربانی شدن تعدادی بی‌گناه انجامید را به شدت محکوم می‌کنیم. رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌تواند بر روابط ایران و سوریه تاثیر بگذارد.

-سفیر ایران در سوریه: رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را محترم نمی‌شمارد لذا ما حمایت مجدد خود را از مقاومت اعلام می‌کنیم و از اقدامات دشمن صهیونیستی نمی‌ترسیم.

-این دومین تجاوز هوایی رژیم اشغالگر به سوریه در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته است.

 

منبع: العلم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.