فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۷۷۷

عباس آرگون، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

ثبات مدیریتی مهم‌ترین نیاز امروز وزارت صمت است/ طی ۷ سال ۸ مرتبه وزیر تغییر کرد!

ثبات مدیریتی مهم‌ترین نیاز امروز وزارت صمت است/ طی 7 سال 8 مرتبه وزیر تغییر کرد!

پس از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری، حال انتخاب وزیر مناسب برای هر وزارتخانه اهمیت ویژه‌ای دارد. اما وزیر صمت دولت چهاردهم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری، یکی از مسائلی که اهمیت ویژه‌ای دارد انتخاب وزرای مربوط به هر وزارتخانه است.

وزارت صمت به دلیل داشتن فعالیت‌های مهمی در بخش صنعت، معدن، واردات، صادرات و ... از اهمیت ویژه‌ای برای کشور برخوردار است. بر همین اساس انتخاب وزیر مناسب برای این وزارتخانه هم یک امر مهم به شمار می‌رود.

مهم‌ترین موضوع برای انتخاب وزیر صمت ثبات مدیریتی است

عباس آرگون، خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران، درباره ویژگی‌های وزیر صمت در دولت چهاردهم به تجارت‌نیوز گفت: اولین نکته‌ای که درباره وزارت صمت اهمیت دارد ثبات مدیریتی است. باید مدیری برای این وزارتخانه انتخاب شود که بتواند در یک دوره چهارساله در رأس این وزارتخانه باقی بماند. به عنوان مثال طی هفت سال گذشته، بیش از هشت نفر در رأس این وزارتخانه قرار گرفتند.

او افزود: این بی‌ثباتی در مدیریت لطمه‌های زیادی به تجارت خارجی، بازار و... وارد کرده است. ثبات در مدیریت یک امر حیاتی به حساب می‌آید؛ چراکه بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور زیر نظر این وزارتخانه قرار دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: بحث دیگری که درباره این وزارتخانه مطرح است به تفکیک این وزارتخانه به دو وزاتخانه صنعت و معدن، و بازرگانی بازمی‌گردد. درباره این موضوع هم باید در دوره جدید تعیین تکلیف شود.

آرگون تاکید کرد: از آنجا که این وزارتخانه نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند، باید فردی انتخاب شود که با وظایف، مسئولیت‌ها و شرایط این وزارتخانه آشنایی کامل داشته باشد. همچنین این فرد باید در این حوزه دارای تجربه کافی باشد و بک تیم منسجم و هماهنگ را انتخاب کند تا بتواند وزارتخانه را به اهداف مورد نظر برساند.

به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، نکته دیگری که اهمیت دارد استفاده از تجربیات گذشته است. باید سوابق و اقداماتی که در تحریم‌های گذشته و حال حاضر کشور انجام شده بررسی شود تا دوباره آزمون و خطا صورت نگیرد. چراکه آزمون و خطا هزینه‌های گزافی را به بخش خصوصی تحمیل می‌کند. این وزارتخانه باید تعامل سازنده با فعالان اقتصادی داشته باشد. وزارت صمت به طور مستقیم با بخش تولید، صنعت، تجارت و... در ارتباط است. بنابراین باید از مشورت فعالان این حوزه‌ها و حتی اتاق‌های بازرگانی استفاده شود. چون هدف از انجام همه این اقدامات، رسیدن کشور به اهداف توسعه خود است.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه صمت در تجارت‌نیوز مراجعه کنید

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.