فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۸۴۰

عضو اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» مطرح کرد:

وزیر صمت باید از بدنه بخش خصوصی باشد

وزیر صمت باید از بدنه بخش خصوصی باشد

پس از برگزاری مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهوری، رفته‌رفته دولت چهاردهم به تشکیل کابینه نزدیک‌تر می‌شود. در این زمینه گمانه‌زنی‌ها برای اینکه چه شخصی بر مسند وزارت صمت می‌نشیند افزایش یافته است.

به گزارش تجارت نیوز،

این روز‌ها بحث انتخاب وزیران هر وزارتخانه مطرح است. در این برهه زمانی، اینکه چه کسی در رأس هر وزارتخانه قرار می‌گیرد اهمیت ویژه‌ای دارد. در این زمینه کارگروه‌های مختلفی برای انتخاب وزیران هر وزارتخانه تشکیل شده است. وزارت صمت نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به اهمیتی که تصمیمات وزیر صمت در اقتصاد ایران دارد، بسیاری از کارشناسان به دولت پیشنهاد انتخاب فرد اصلح را داده‌اند.

درباره ویژگی‌های وزیر صمت دولت چهاردهم حسن فروزان‌فرد، عضو اتاق بازرگانی، به تجارت‌نیوز گفت: رئیس‌جمهوری منتخب، پیش از برگزاری دور دوم انتخابات، در اتاق ایران حاضر شد. او تاکید کرد که سروسامان دادن به اوضاع صنعت و اقتصاد ایران، نیازمند همکاری و همراهی کامل بخش خصوصی است. مسعود پزشکیان حتی پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس دولت چهاردهم، باز هم در اتاق ایران حاضر شد و بر اهمیت همکاری و همراهی بخش خصوصی تاکید کرد.

او ادامه داد: با توجه به این اظهارات، باید شخصی به عنوان وزیر صمت انتخاب شود که به بدنه بخش خصوصی نزدیک‌ باشد و از شرایط و مشکلات و حتی فرصت‌های این بخش آگاهی لازم را داشته باشد. چنین شخصی می‌تواند به‌راحتی به افراد برتر بخش خصوصی و تشکل‌ها دسترسی یابد. این‌گونه می‌تواند همراهی بخش خصوصی را به عنوان خروجی کار خود ارائه دهد. انتخاب وزیر صمت می‌تواند نشان‌دهنده راسخ بودن رئیس‌جمهوری در پیشنهاد خود باشد.

برای اطلاعات بیشتر صفحه صمت در تجارت‌نیوز را دنبال کنید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.