فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۴۷۱

گزارش «تجارت‌نیوز» از وضعیت بازار ارز در آغاز به کار دولت چهاردهم:

دولت مسعود پزشکیان دلار را با چه قیمتی تحویل گرفت؟/ دلار سرکش شد

دولت مسعود پزشکیان دلار را با چه قیمتی تحویل گرفت؟/ دلار سرکش شد

دولت چهاردهم با پرچمداری مسعود پزشکیان از ابتدای شهریور رسماً افسار اقتصاد و بازارها را در دست گرفت. تیم اقتصادی دولت جدید دلار را در نیمه بالایی کانال هشتم از کریدور پنجم تحویل گرفت، اما در سه روز معاملاتی اخیر روند اخبار روی خوش به دولت پزشکیان نشان نداد و اکنون این اسکناس در آستانه کریدور ششم قرار دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

دولت پزشکیان با تایید صلاحیت تمامی وزرای پیشنهادی از سوی مجلس شورای اسلامی رسماً از اول شهریور ۱۴۰۳ مسئولیت اداره امور کشور را در دست گرفت. قیمت دلار در نخستین روز شهریور در نیمه بالایی کانال هشتم از کریدور پنجم قرار داشت و اسکناس آمریکایی با این قیمت، تحویل دولت مسعود پزشکیان شد.

طی پنج روز اخیر که از آغاز به کار تیم دولت چهاردهم می‌‌گذرد، بازارهای مالی سه روز فعال بوده است. می‌توان گفت روز شنبه نیز به دلیل قرارگیری میان دو تعطیلی، بازارها رونق چندانی نداشتند. به عبارت دیگر، عملاً بازارها دو روز فعال بودند و در این مدت محدود، اسکناس دلار هزار و ۴۰۰ تومان گران شد.

اخبار سیاسی با دولت چهاردهم یار نبود!

هفته گذشته معامله‌گران امید داشتند با به ثمر نشستن نشست قاهره با موضوع پیشبرد مذاکرات با هدف آتش‌بس در غزه، روند قیمت دلار کاهشی شود. این در حالی بود که سیگنال‌هایی نیز از سوی وزیر امور خارجه دولت چهاردهم مبنی بر ازسرگیری مذاکرات برجام و بهبود روابط با سایر کشورها نیز در رسانه‌ها منتشر شد.

به نظر می‌رسد بخت با نخستین روزهای دولت چهاردهم یار نبود و قیمت دلار متاثر از بی‌نتیجه ماندن نشست قاهره و آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس در روز یکشنبه چهارم شهریور قیمت این اسکناس را به مرز کریدور ششم نزدیک کرد.

چالش بعدی بازار ارز چیست؟

باید در نظر داشت موضوع پیش‌فروش خودرو و پول‌های بلوکه‌شده در حساب وکالتی بعد از تعیین تکلیف نتیجه قرعه‌کشی خودروها، مساله‌ای است که به طور قطع در ادامه کار دولت چهاردهم می‌تواند به چالشی برای بازارهای مالی تبدیل شود. باید دید راهکار دولت پزشکیان برای 700 هزار میلیارد تومان پول بلوکه‌شده متقاضیان خودرو چیست؟

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.