فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۹۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انقلاب هولوگرافی / تجربه سه‌بعدی قابل‌حمل

انقلاب هولوگرافی / تجربه سه‌بعدی قابل‌حمل

شرکت Looking Glass با عرضه مجموعه‌ای از دستگاه‌های هولوگرافی سه‌بعدی، مرزهای مشاهده و تعامل با محتوای دیجیتال را به سطح جدیدی ارتقا داد. این دستگاه‌ها با قابلیت مشاهده همزمان و بی‌درنگ به ابزاری قدرتمند برای هنرمندان، توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به فناوری تبدیل می‌شوند.

به گزارش تجارت نیوز،

شرکت Looking Glass که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده، مجموعه‌ای از دستگاه‌های هولوگرافی سه‌بعدی را عرضه کرده است که مرزهای مشاهده و تعامل با محتوای سه‌بعدی را گسترش می‌دهد. دستگاه Looking Glass Go و نمایشگرهای فضایی ۱۶ و ۳۲ اینچی، امکان مشاهده همزمان سه‌بعدی برنامه‌ها، ویدئوها و تصاویر دیجیتال را از زوایای مختلف به صورت بی‌درنگ فراهم می‌کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به تجمع در یک فضای فیزیکی، تغییرات لازم را در برنامه‌ها یا ویدئوها ایجاد کنند.

هولوگرام‌ها در دسترس همه

Looking Glass Go با قیمت ۲۹۹ دلار و از آگوست ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. نمایشگر فضایی ۱۶ اینچی ۴۰۰۰ دلار قیمت دارد و قیمت مدل ۳۲ اینچی بر اساس تقاضا اعلام می‌شود. این دستگاه تقریباً ۱۰ برابر نازک‌تر از مدل‌های قبلی با دو برابر تراکم پیکسلی کمتر است که تصاویر را شفاف‌تر و زنده‌تر می‌کند. این دستگاه برای کسانی که با مدل‌های سه‌بعدی، هنر هولوگرافی و هوش مصنوعی مولد کار می‌کنند، ابزاری قدرتمند است. نمایشگر هولوگرافی قابل‌حمل می‌تواند بدون نیاز به دانش فنی قبلی یا مهارت‌های مدل‌سازی سه‌بعدی، تصاویر دو‌بعدی را به هولوگرام‌های سه‌بعدی تبدیل کند. این دستگاه دارای نمایشگر ۶ اینچی با تراکم پیکسلی بالا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ (۴۹۱ پیکسل در هر اینچ) است که هولوگرام‌های زنده و واقعی ایجاد می‌کند. Go  قابلیت اتصال به Wi-Fi دارد تا به راحتی محتوای فضایی را به اشتراک بگذارد و هولوگرام‌ها را از فضای ابری دریافت کند. همچنین دارای دکمه‌های داخلی برای کنترل اسلایدشوها، جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری با پایه تاشو و وزنی معادل ۲۳۵ گرم است.

نمایشگرهای فضایی ۱۶ و ۳۲ اینچی با ارائه چندنمایی سه‌بعدی به گروه‌ها امکان مشاهده تصاویر سه‌بعدی از زوایای مختلف را می‌دهد که بسیار مناسب محیط‌های کاری اشتراکی است. این دستگاه می‌تواند برای مشاهده همزمان پروژه‌ها به صورت سه‌بعدی با کنترل مستقل بر زاویه دید استفاده شود. هر دو نمایشگر ۱۶ و ۳۲ اینچی Looking Glass  با ابزارهای محبوب ایجاد تصاویر سه‌بعدی مثلUnity، Unreal، Blender و WebXR سازگار هستند و قادر به تبدیل مدل‌های FBX، OBJ، GLTF، STL، PLY یا 3MF به هولوگرام هستند. Go با پشتیبانی از کنترل حرکتی بدون لمس و سایر فناوری‌های تعاملی، تجربه غوطه‌وری فراتر از مشاهده است. این دستگاه امکان تعامل با محتوای سه‌بعدی را نیز به گونه‌ای طبیعی و شهودی فراهم می‌کند.

شاون فریین، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Looking Glass، گفت: «هدف ما همیشه این بوده است که هولوگرام‌ها را در دسترس همه قرار دهیم. در طول سال‌ها به این هدف نزدیک‌تر شده‌ایم و امروز با آوردن قدرت هولوگرام‌های بدون هدست به افراد و شرکت‌ها با اندازه‌های مختلف نمایشگر فضایی Looking Glass، گامی بزرگ‌تر برداشته‌ایم.»

دستگاه‌های هولوگرافی سه‌بعدی Looking Glass با ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر از مشاهده و تعامل با محتوای دیجیتال، تحولی بزرگ در دنیای فناوری ایجاد کرده‌اند. این شرکت با این تکنولوژی گامی بزرگ در جهت دسترسی همگانی به هولوگرام برداشته است.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.