فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۳۷۱

پلی بین سرمایه‌گذاران و مستندسازان/ «پرتاب» شنبه کلید می‌خورد

پلی بین سرمایه‌گذاران و مستندسازان/ «پرتاب» شنبه کلید می‌خورد

رویداد ملی ارائه طرح مستند «پرتاب» با هدف جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان برای تولید آثار مستند شنبه 17 شهریورماه در پردیس چارسو آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی متولی برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» امسال رویداد پیچینگ خود را که هر سال در دل جشنواره برگزار می شد، به طور مجزا برگزار می کند. فراخوان رویداد ارائه طرح (پیچینگ) «پرتاب» تیرماه امسال منتشر شد و بیش از 100 طرح به دبیرخانه رسید. روح الله رضایی دبیر این رویداد، شیرین نادری مدیر بین الملل مرکز گسترش، شهنام صفاجو مدیر تولید مرکز گسترش و مهدی دزفولی مدیر بازرگانی مرکز گسترش طرح های برگزیده را بررسی کردند و برای مرحله نهایی 22 طرح انتخاب شد. 12 فیلمساز روز شنبه 17 شهریورماه در حضور سرمایه گذارانی از شبکه مستند، پرس تی وی، و چند نهاد و ارگان مختلف بعد از نمایش دموی طرحشان، به ارائه طرح خواهند پرداخت.

روز دوم یکشنبه 18 تیرماه، 10 فیلمساز بعدی این فرصت را دارند. امتیاز طرح «پرتاب» نسبت به دیگر رویدادهای پیچینگ این است که اگر طرحی محبوب چند سرمایه گذار باشد، این سرمایه گذاران می توانند به نسبت در تولید اثر شراکت کنند. حتی برای فیلمساز منتخب، این فرصت وجود دارد که سرمایه گذار مورد علاقه خود را انتخاب کند.

«پرتاب» قرار است فرصتی باشد تا فاصله بین مستندسازان و سرمایه گذاران را کم کند، مستندسازانی که در سال‌های اخیر برای تامین سرمایه تولید فیلم دچار مشکل جدی بوده‌اند. این گردهمایی تشویقی برای سرمایه گذاران و تهیه کنندگان است تا نقش خود را در سینمای مستند احیا کرده و با انتخاب طرح هایی که امکان جذب مخاطب و سودآوری دارند، سینماگران مستند را به سمت تولید آثاری تشویق کنند که مخاطبان بیشتری داشته باشد. همراهی شبکه های تلویزیونی یا پلتفرم ها با سینمای مستند، ضرورتی است که می تواند مسیر حل مشکلات مالی مستندسازان را هموارتر کند. باید دید «پرتاب» تنها در این دوره برگزار می شود و تغییر مدیریت های احتمالی در آینده نه چندان دور، آن را به خاطره تبدیل خواهد کرد یا دست کم از میان 22 طرح، نیمی از آنها سرمایه گذار خواهند یافت و دیده و ساخته خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.