کد مطلب: ۹۴۴۳۶۹

حسین صمصامی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

پیشنهاد داده‌ایم دولت نرخ ارز را تک نرخی و ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کند

پیشنهاد داده‌ایم دولت نرخ ارز را تک نرخی و ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کند

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: پیشنهاد ما این است که به جای اینکه در بودجه ۱۴۰۴ ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ ارز بقیه کالاها ۵۵ هزار تومان در نظر گرفته شود، دولت نرخ ارز را به سمت پایین تک‌نرخی کند. یعنی نرخ ارز را کلا ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر بگیرد. این کار از بالا رفتن تورم جلوگیری می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

حسین صمصامی، عضو کمیسیون اقتصادی درباره نرخ ارز در بودجه ۱۴۰۴ در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که در جهت تک نرخی شدن ارز در بودجه حرکت کند. 

او ادامه داد: پیشنهاد ما این است که به جای اینکه در بودجه ۱۴۰۴ ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ ارز بقیه کالاها ۵۵ هزار تومان در نظر گرفته شود، دولت نرخ ارز را به سمت پایین تک‌نرخی کند. یعنی نرخ ارز را کلا ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر بگیرد. این کار از بالا رفتن تورم جلوگیری می‌کند. 

صمصامی درباره اینکه تک نرخی شدن ارز آن هم به قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان موجب فشار بر اقتصاد نمی‌شود و شرایط تورم و اقتصاد را با توجه به انقلابی که به وجود می‌آورد از کنترل خارج نمی‌کند گفت: ما تجربه این کار را در سال ۷۴ داشته‌ایم. در آن سال قیمت ارز تا ۸۰۰ تومان بالا رفت اما عدد آن را در بودجه ۳۰۰ تومان در نظر گرفتیم و توانستیم عدد را پایین بیاوریم و تک نرخی ۳۰۰ تومان کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی در پایان گفت: از نظر من این امکان وجود دارد که ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تک نرخی باشد و مطمئن هستم که می‌توان تورم را بر این اساس کنترل کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار