خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۰۱۱۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در منطقه ۴ تهران / با چه بودجه‌ای می‌توان در شرق تهران آپارتمان خرید؟

قیمت خانه در منطقه 4 تهران / با چه بودجه‌ای می‌توان در شرق تهران آپارتمان خرید؟

گزارش مرکز آمار ایران از بازار مسکن تهران نشان می‌دهد، متوسط قیمت مسکن در منطقه 4 تهران، طی دی‌ماه 1402، برابر با متری 94 میلیون و 692 هزار تومان بوده است. اما برای خرید واحدهای کوچک‌متراژ و متوسط‌متراژ در منطقه 4 چه بودجه‌ای را باید مد نظر داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، منطقه ۴، شرقی‌ترین نقطه تهران است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن تهران، متوسط قیمت مسکن منطقه 4 تهران، دی‌ماه سال جاری معادل 94 میلیون و 692 هزار تومان برآورد شده است.

همچنین در این مقطع یک ماهه، 343 فقره معامله در این منطقه انجام گرفته است. اما با چه محدوده قیمتی می‌توان در منطقه 4 شهرداری تهران آپارتمان خریداری کرد؟

قیمت آپارتمان در منطقه 4 تهران

بررسی آگهی‌های مسکن 13 محله از منطقه 4 تهران نشان می‌دهد، در برخی محدوده‌ها می‌توان با زیر دو میلیارد تومان، آپارتمانی کوچک‌متراژ خریداری کرد.

منطقه 4

برای مثال، واحدی 50 متری در محله تهرانپارس شرقی معادل یک میلیارد و 650 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این آپارتمان در طبقه همکف ساختمان واقع شده و ساخت آن به سال 1385 بازمی‌گردد.

قیمت آپارتمان در محله‌های دیگر منطقه 4 از بازه قیمتی بیشتری برخوردار است . اکنون قیمت یک واحد 35 متری در منطقه مجیدیه شمالی و ساخت سال 1390 ،معادل دو میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بودجه بالاتر از پنج میلیارد تومان به متقاضیان این امکان را می‌دهد که آپارتمان‌هایی با عمر کمتر خریداری کنند. مالک آپارتمانی 53 متری و با عمر سه سال، آپارتمان خود را پنج میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است؛ در آگهی این واحد مسکونی، ذکر شده آپارتمان تا کنون کلیدنخورده باقی مانده است.

همچنین با بودجه بیش از 6 میلیارد تومان می‌توان آپارتمان‌هایی بالاتر از 60 متر با عمر کمتر از 10 سال در محله‌های بهتری مانند لویزان و شمس‌آباد یافت. قیمت برخی از آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ و تازه‌ساخت در این منطقه از 25 میلیارد تومان هم فراتر می‌رود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.