خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۲۰۲۴

گزارش «تجارت‌نیوز» از تحولات قیمت در بازار مسکن تهران؛

قیمت خانه در منطقه ۶ چقدر است؟

قیمت خانه در منطقه 6 چقدر است؟

منطقه 6 شهرداری تهران یکی مناطق قدیمی پایتخت است که متوسط قیمت مسکن در آن طی دی‌ماه 1402، حدود 100 میلیون تومان برآورد شده است. اما متقاضیان خرید واحد مسکونی در منطقه 6 تهران باید حداقل چه بودجه‌ای را مد نظر داشته باشند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، منطقه ۶ شهرداری تهران از شمال به بزرگراه همت، از غرب به بزرگراه چمران، از شرق به بزرگراه مدرس و خیابان مفتح و همچنین از جنوب به خیابان انقلاب محدود می‌شود. 

بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، متوسط قیمت مسکن منطقه 6 در دی‌ماه 1402، معادل 100 میلیون و 930 هزار تومان برآورد شده است. همچنین در این مقطع یک ماهه، تنها 129 فقره خرید و فروش مسکن در این منطقه انجام شده است. اما با چه محدوده قیمتی می‌توان در منطقه 6 آپارتمان خرید؟

قیمت آپارتمان در منطقه 6 تهران

بررسی 13 محله از منطقه 6 نشان می‌دهد، در محدوده میدان ولیعصر هنوز می‌توان خانه‌هایی کوچک‌متراژ با حدود دو میلیارد و 500 میلیون تومان خریداری کرد. برای مثال، مالک آپارتمانی در میدان ولیعصر، ملک 40 متری و 9 ساله خود را دو میلیارد و 550 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است. همچنین آپارتمان دیگری در بلوار کشاورز که ساخت آن به قبل از سال 1370 بازمی‌گردد و متراژ آن 45 متر است، دو میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت دارد.

متقاضیان خرید آپارتمان در محدوده فاطمی می‌توانند با کف حدود سه میلیارد تومان وارد بازار شوند. بررسی آگهی‌ها نیز نشان می‌دهد، در حال حاضر قیمت آپارتمان 45 متری ساخت سال 1375، معادل سه میلیارد و 450 میلیون تومان تعیین شده است.

در این بین با بودجه بالای پنج میلیارد تومان می‌توان واحدهایی با متراژ بالاتر از 50 متر در منطقه 6 یافت. برای مثال واحدی پنج میلیاردی در منطقه بهجت‌آباد بین آگهی‌ها وجود دارد که ساخت آن به سال 1375 بازمی‌گردد و متراژی 60 متری دارد.

منطقه 6

قیمت آپارتمان نوساز در منطقه 6

متقاضیان خرید واحد نوساز در منطقه 6، حداقل باید بودجه‌ای 6 میلیارد داشته باشند. برای مثال، آپارتمانی 65 متری و ساخت سال 1401 که در محدوده جمالزاده شمالی واقع شده، 6 میلیارد و 825 میلیون تومان قیمت دارد، همچنین آپارتمان دیگری در محدوده سنایی که امسال ساخته شده، هشت میلیارد تومان قیمت دارد، متراژ این آپارتمان 67 متر است.

قیمت آپارتمان‌های لوکس در منطقه 6 در برخی موارد تا 55 میلیارد تومان نیز می‌رسد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این ها که قیمت میدین واقعاً خونه هستن ؟
    36 متر یوسف آباد !
    40متر ولیعصر!
    عکساشونم بزارین ببینیم این لونه هارو