فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۵۲۳

مهدی بلدی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز در گفت‌و‌گو با «تجارت‌نیوز» مطرح کرد:

گسترش حاشیه‌نشینی پس از جهش قیمت مسکن در اهواز / گردشگری سلامت، قیمت اجاره خانه را بالا برده است!

گسترش حاشیه‌نشینی پس از جهش قیمت مسکن در اهواز / گردشگری سلامت، قیمت اجاره خانه را بالا برده است!

اهواز یکی از کلان‌شهرهایی است که طی سال‌های گذشته همسو با تورم مسکن، افزایش قیمت بالایی را در بازار املاک پشت سر گذاشته است. در همین حال، مهدی بلدی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز به تجارت‌نیوز گفته است که افزایش قیمت مسکن در کنار مسائل محیط زیستی باعث مهاجرت گسترده مردم از این شهر شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

آخرین گزارش مرکز آمار ایران از تورم مسکن در استان‌های مختلف کشور، حاکی از رشد 119 درصدی قیمت مسکن در استان خوزستان، از بهار 1400 تا بهار 1402 است.

شهر اهواز، مرکز استان خوزستان یکی از کلان‌شهرهای ایران محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته به‌دلیل توسعه‌یافتگی بیشتر نسبت به بقیه شهرهای خوزستان، مهاجرپذیری و رشد قیمت بالاتری نیز در حوزه مسکن داشته است.

چشم‌انداز قیمت مسکن افزایشی است

مهدی بلدی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز درباره وضعیت کنونی بازار مسکن در این شهر به تجارت‌نیوز گفت: «معاملات مسکن در تهران طی مدت اخیر مسیری رو به رشد را طی کره است و در این راستا چشم‌انداز قیمت مسکن نیز افزایشی است. از سوی دیگر، اجاره مسکن نیز در مناطق مختلف از 30 درصد شروع می‌شود و تا 80 درصد نیز می‌رسد.»

گردشگری سلامت در تورم اجاره اهواز دخیل است

وی افزود: «اهواز شهری صنعتی است و از همین رو هر ساله میزبان مهاجرهایی است که برای سکونت در آن به مسکن نیاز دارند.» بادی اضافه کرد: «از سوی دیگر، اهواز مقصدی برای درمان نیز محسوب می‌شود و به‌ویژه از کشور عراق پذیرای مسافران است. این مسافرپذیری تا حدودی در تورم اجاره دخیل بوده است.»

مردم اهواز توانایی خرید خانه را از دست داده‌اند

بلدی درباره رشد قیمت مسکن در شهر اهواز اظهار کرد: «قیمت مسکن از نیمه دوم سال 1402 در مسیر افزایشی قرار گرفته است. تعداد زیادی از مردم اهواز توانایی خود را برای خرید خانه از دست داده‌اند. قیمت‌ها آن‌قدر بالا رفته است که برخی از مردم نه‌تنها دیگر به خرید خانه فکر نمی‌کنند، بلکه برای اجاره خانه نیز دچار مشکل شده‌اند.»

تورم مسکن، موج حاشیه نشینی را در خوزستان به راه انداخته است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز افزود: «این تورم باعث شده است که برخی از مردم برای زندگی از مرکز شهر به حاشیه کوچ کنند. البته آب و هوا نیز دلیل دیگری برای مهاجرت‌ها محسوب می‌شود. این مهاجرت‌ها از اهواز به شهرهای دیگر کاملا محسوس است. هر سال از کارکنان آموزش و پرورش و ادارات کاسته می‌شود.»

گفتنی‌ست، تورم مسکن و اجاره طی سال‌های اخیر، نه‌تنها در شهر اهواز بلکه در تمام کشور باعث شده است روند معمول زندگی مردم دستخوش تغییر شود. اولین نشانه‌ها با مهاجرت مردم به محله‌های پایین‌تر کلید خورد و حالا در کنار تغییرات محیط زیستی کاهش توان اقتصادی مردم نیز باعث مهاجرت‌های گسترده از کلان‌شهرهایی مانند اهواز و اصفهان شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.