کد مطلب: ۲۰۹۲۳۰

تداوم صعود بازارهای سهام جهانی

تداوم صعود بازارهای سهام جهانی

بازارهای سهام جهانی در معاملات دیروز با بی‌اعتنایی به نگرانی‌ها از احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا، به حرکت مثبت خود ادامه دادند.

بازارهای سهام جهانی در معاملات دیروز با بی‌اعتنایی به نگرانی‌ها از احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا، به حرکت مثبت خود ادامه دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بیشتر شاخص‌های مهم اروپایی، با افزایش به کار خود پایان دادند، اما بورس لندن که زیر فشار تقویت پوند و صورت‌های ضعیف درآمد شرکت‌ها بود با کاهش مواجه شد و در نهایت با ۰.۱ درصد کاهش به ۷۲۴۴.۴۱ واحد رسید. در آلمان شاخص «دکس ۳۰» بورس فرانکفورت با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۴۸۳.۷۹ واحد رسید و «کک ۴۰» فرانسه، با ۰.۲ درصد افزایش به ۵۳۱۷.۳۷ واحد رسید. شاخص اروپایی «یورو استاکس ۵۰» با ۰.۳ درصد افزایش به ۳۴۴۱.۴۶ واحد رسید.

پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا در گزارش سیاست پولی خود به کنگره، فشار تورمی به اقتصاد را کاهش داد، بورس وال‌استریت تا اواسط روز به وقت محلی، رشد خود را مستحکم‌تر کرد. با تضعیف طلا، علاقه سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک تر افزایش یافته است.

به دلیل انتظاراتی مبنی بر این که نرخ‌های بهره در آمریکا سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها افزایش خواهند یافت، ارزش دلار در برابر بیشتر همتایان مهم آن افزایش یافت و تنها نرخ دلار در برابر ین ژاپن اندکی کاهش یافت.

از طرف دیگر آن‌طور که معامله‌گران اظهار کردند بازارهای آسیایی از روند افزایشی در بورس‌های وال‌استریت تبعیت کردند و اکثر بازارهای آسیایی افزایش یافتند.

پاول نولته، مدیر سبد دارایی شرکت مدیریت دارایی «کینگز وی» گفت: سرمایه‌گذاران درباره نرخ‌های بهره نگرانند. همه منتظر انتشار آمارهای اقتصادی بیشتری هستند تا در خصوص موضع بانک مرکزی آمریکا به جمع‌بندی برسند.

در مبادلات بازار کالا، بهای نفت به دلیل دریافت سود توسط سهامداران کاهش یافت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.