کد مطلب: ۷۱۷۱۹۸

تارا و ۲۰۷ به بورس کالا رفتند

تارا و 207 به بورس کالا رفتند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر از ورود خودروهای تارا و پژو ۲۰۷ به بورس کالا داد و از مدیران ایران‌خودرو خواست تا در جهت واقعی کردن قیمت این محصولات مسئول باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به دلیل پذیرش ۲ محصول تارا و ۲۰۷ در بورس کالا، عرضه آن‌ها انجام می‌شود و با توجه به اینکه واقعی سازی قیمت محصولات جزو حقوق سهامداران به شمار می‌رود، مدیران ایران خودرو این مسوولیت را دارند که اقدامات لازم را برای رعایت حقوق سهامداران انجام دهند.

به نقل از ایرنا، مجید عشقی به اطلاعیه ایران خودرو در خصوص لغو عرضه خودرو تارا و ٢٠٧ به بورس کالا اشاره کرد و گفت: فرآیندی را در راستای پذیرش خودرو در بورس کالا آغاز کردیم و در این زمینه هم در مراسم افتتاحیه معاملات خودرو اعلام کردم، راهی که در این زمینه در پیش گرفته‌ایم یک راه بدون بازگشت است.

وی اظهار داشت: از ابتدا قرار بر این بود تا عرضه خودرو به صورت پله پله انجام و این عرضه از خودروهایی که قیمت بالاتری دارند و حساسیت کمتری بر روی آنها وجود دارد، آغاز شود تا به مرور برنامه‌ریزی‌ها برای ورود دیگر خودروها صورت گیرد.

عشقی اعلام کرد که در ادامه پذیرش خودروها در بورس کالا، پذیرش تارا و ٢٠٧ هم در مسیری قرار گرفت که صحبت شده بود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: به طور معمول همیشه فاصله زمانی بین پذیرش کالا تا عرضه آن محصول ایجاد می‌شود و نیازمند دوره‌ای از زمان است تا مقدمات کار انجام شود و عرضه به مرحله اجرا برسد.

وی تاکید کرد: در زمینه پذیرش همه کالاها در بورس کالا با مقاومت‌هایی روبرو بودیم و تقریباً می‌توان گفت در همه کالاها مانند پتروشیمی، محصولات فلزی و سیمان از همواره مقاومت‌هایی وجود داشته است.

به گفته عشقی، در مورد خودروها هم با مقاومت‌هایی مواجه هستیم، اما قطعاً این راه بدون بازگشت است و باید عرضه‌ها انجام شود.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه این امر جزو حقوق سهامداران است که باید رعایت شود و ما هم از این مساله کوتاه نخواهیم آمد، گفت: مدیران شرکت‌های خودروسازی هم این مسوولیت را دارند که اقدامات لازم را برای رعایت حقوق سهامداران انجام دهند.

وی به آگاهی سازمان بورس نسبت به شرایط و حساسیت‌های موجود در بازار خودرو تاکید کرد و افزود: از سال گذشته فرآیند افزایش تولید و کاهش فشار مالی به خودروسازان دنبال شد و در سه ماه تابستان هم اصلاحاتی در این زمینه صورت گرفت.

عشقی اظهار داشت: قطعاً سازمان بورس و بورس کالا پیگیر این موضوع خواهند بود تا خودروی تارا و ۲۰۷ در زمان مناسب در بورس کالا عرضه شوند.

به گفته رییس سازمان بورس؛ به دلیل پذیرش این ۲ خودرو در بورس کالا عرضه آنها باید قطعاً صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه ممکن است فاصله زمانی بین پذیرش و عرضه تارا و ۲۰۷ به بورس کالا باشیم، افزود: برای شکسته شدن مقاومت‌ها و نیز انجام عرضه‌ها در بورس کالا نیازمند زمان و تعامل با ذی‌نفعان هستیم تا شرایط مهیا شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در کدام کشور ماشینو میبرن تو بورس ، اینها راهکارهایی است تا این مردم بدبخت را هر چه بیشتر استثمار کنید

  • m

    دولت فقط به فکر جیب خودش هست نه رفع مشکلات مردم

  • m

    بهتر شما از مردم نظر نخواهید چون هرچی به میل خودتان باشد پخش میکنید