خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۸۴۱۸

واکسن آنفلوآنزا را چند بخریم؟

واکسن آنفلوآنزا را چند بخریم؟

واکسن آنفلوآنزا ایرانی در داروخانه‌ها توزیع شده است و با قیمت ۲۱۳هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با نزدیک شدن به فصل پاییز و شروع فصل سرما نگرانی‌ها از شیوع ویروس آنفلوآنزا و تقاضا برای واکسن آنفلوآنزا هم بیشتر می‌شود.

به نقل از ایسنا، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا گفت: به طور معمول مصرف سالانه کشور بین دو میلیون تا ۲میلیون و ۵۰۰هزار واکسن در نظر گرفته می‌شود. امسال نیز از ۲.۵میلیون، حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار واکسن خارجی و وارداتی است. حدود یک میلیون دز نیز واکسن آنفلوآنزا از محل تولید داخلی تامین می‌شود.

حسین شمالی افزود: واکسن آنفلوآنزا تولید داخلی تامین شده و از روز شنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۱، در داروخانه‌ها توزیع شده است. فعلا ۵۰۰هزار دز واکسن آنفلوآنزا تولید داخلی به ما تحویل داده شده و در داروخانه‌ها توزیع شده است.

در عین حال قرار است ۳۰۰هزار واکسن آنفلوآنزا تولید داخلی نیز به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تحویل داده شود. ۲۰۰هزار دز واکسن آنفلوآنزا تولید داخلی دیگر هم قرار است در آینده به سازمان غذا و دارو جهت توزیع در داروخانه‌ها تحویل دهند. بنابراین مجموعا یک میلیون دز واکسن آنفلوآنزا از محل تولید داخلی تامین می‌شود.

وی درباره قیمت واکسن آنفلوآنزا تولید داخلی برای مصرف‌کنندگان، گفت: قیمت پخش واکسن آنفلوآنزا تولید داخلی حدود ۲۱۰هزار تومان است و قیمت این واکسن برای مصرف‌کننده، ۲۱۳هزار تومان تعیین شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مریض بشیم که خیلی به صرفه تر است……….

  • شهاب

    چرا قیمت نجومی هست؟