کد مطلب: ۵۳۱۴۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آب معدنی گران نمی‌شود!

آب معدنی گران نمی‌شود!

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب های معدنی و آشامیدنی کشور: «قیمت آب معدنی امسال دیگر گران نمی‌شود.»

پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی کشور به تجارت‌نیوز می‌گوید: «قیمت آب معدنی امسال دیگر گران نمی‌شود.»

فروهر یکی از مشکلات تولید آب‌معدنی را نبودن مواد اولیه بطری‌ها می‌داند و توضیح می‌دهد: «برای تامین مواد اولیه بطری آب معدنی، مشکل داریم. قیمت این مواد خیلی بالاست. موجودی مواد اولیه، آن قدر نیست که عرضه تقاضای بازار را کاملا برطرف کند.»

او که صادرات را علت اصلی کمبود مواد در بازار می‌داند و می‌گوید: «رد پای صادرات در به وجود آمدن این شرایط دیده می‌شود. صادر کردن مواد اولیه باعث فشار به بازار داخل شده و تحویل‌ مواد هم به همین دلیل عقب افتاده است. پتروشیمی‌ها، از جدول تحویل‌ها عقب افتاده‌اند و اکنون برای خرید سقف می‌گذارد. دلیل سقف گذاشتن موجودی کم بازار و کنترل آن است. همین عوامل باعث گرانی مواد نسبت به مواد اولیه می‌شود.»

فروهر با این همه، جایگزینی مواد بازیافتی به جای مواد پتروشیمی را در ایران تقریبا غیرممکن می‌داند و توضیح می‌دهد: «در ایران امکان استفاده از مواد بازیافتی در بطری‌ها را نداریم. کل بازیافت محصولات پلاستیکی صرف محصولاتی دیگری مانند الیاف و محصولات بسته‌بندی می‌شود. از این مواد بازیافتی در ساختن بطری استفاده نمی‌کنیم؛ زیرا هیچ سرمایه‌گذاری روی آن انجام نشده است.»

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی کشور با وجود مشکلات تهیه بطری آب معدنی، بر ثابت بودن قیمت‌ها تاکید می‌کند و می‌گوید: «آب معدنی، امسال اصلا گران نمی‌شود. با وجود مشکل بسته آب معدنی. قیمت ها امسال گران نمی‌شود؛ زیرا افزایش قیمت به نفع این محصول نیست. اما اگر چالشی به وجود بیاید که تولیدکننده دیگر نتواند تحمل کند آب معدنی هم گران می‌شود. همه این‌ها بستگی به وضعیت مواد اولیه دارد.»

آخرین اخبار حوزه انرژی و کالا را از صفحه اختصاصی انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ولی گران شد علاوه بر گران شدن کمیاب هم شده