کد مطلب: ۶۳۲۱۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آدرس سامانه ثبت پلاک خودرو + لینک سامانه «ایران من»

آدرس سامانه ثبت پلاک خودرو + لینک سامانه «ایران من»

ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی برای افرادی که سه دز واکسن را دریافت کرده‌اند را مجاز اعلام کرد.در همین حال صاحبان پلاک خودرو پیش از سفر باید در سامانه «ایران من» پلاک خود را ثبت کنند. اما آدرس این سامانه چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ستاد ملی مقابله با کرونا برخلاف سال گذشته سفرهای نوروزی را برای نوروز ۱۴۰۱ مجاز اعلام کرد. اما همه افراد امکان سفر ندارند. رانندگانی که صاحب پلاک خودرو هستند اگر قصد سفر نوروزی دارند باید در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند. اما صاحبان پلاک خودرو چگونه می‌توانند در سامانه «ایران من» ثبت‌نام کنند؟

نحوه ثبت‌نام در سامانه ایران من

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت به تجارت‌نیوز می‌گوید: «صاحبان پلاک خودرو در صورتی که قصد سفر دارند باید در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند. آنها می‌توانند به آدرس omid.gov.ir بروند و در این سامانه اطلاعات خود را وارد کنند.»

متقاصیان با وارد کردن کد ملی و تلفن همراه خود وارد سامانه «ایران من» می‌شوند. سپس گزینه مجوز خودروهای شخصی را باید انتخاب کنند. این سامانه برای ثبت پلاک خودروهای شخصی برای سفرهای نوروزی است.

2 30

نحوه ثبت‌نام در سامانه ایران من برای ثبت پلاک خودرو 3 28 ثبت‌ پلاک در سامانه ایران من برای سفرهای نوروزی

ضرورت ثبت خودرو در سامانه ایران من

یک و نیم تا دو میلیون نفر از کسانی که واکسن نزده‌اند، صاحب پلاک خودرو هستند. این افراد برای سفر نوروزی محدودیت دارند. صاحبان پلاک خودرو در صورت سفر نوروزی روزانه یک میلیون تومان جریمه می‌شوند. برای همین همه افرادی که قصد دارند با خودروی شخصی به سفر نوروزی بروند، باید وارد این سامانه شوند.

تردد خودروها بدون ثبت در این سامانه از بیستم اسفندماه مشمول جریمه است.

محدودیت سفر برای دز دومی‌ها

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی کرونا در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره محدودیت سفرهای نوروزی گفت: «با توجه به شرایط فعلی که تا حدودی شاهد مهار اومیکرون و کرونا هستیم، امکان سفرهای نوروزی برای شهروندانی که ترجیحاً ۳ دوز واکسن زده باشند فراهم است.»

آنطور که شیراوژن گفت کسانی که دوز سوم را نزده باشند ولی از تزریق دوز دوم واکسن کرونای آنها کمتر از ۳ ماه گذشته باشد، می‌توانند به سفر بروند؛ البته نباید علائم بیماری را دارا باشند.

سال گذشته نیز سفرهای نوروزی از/ به شهرهای قرمز و نارنجی در دوره کرونا با محدودیت مواجه شد. برای نوروز ۱۴۰۱ تاکنون محدودیت سفرهای نوروزی تنها برای صاحبان پلاک خودرو اعلام شده است. حسین قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد کرونا نیز درباره محدودیت سفرهای نوروزی گفت: «ملاک ما در مورد محدودیت سفر پلاک خودرو است و با سرنشینان خودرو کاری نداریم.»

او گفت: «شش تا هشت میلیون نفر در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند. البته بخشی از این آمار مربوط به حوزه کودکان و دانش‌آموزان است. یک و نیم تا دو میلیون دستگاه پلاک خودرو و در واقع صاحب خودرو واکسینه نشده‌اند.» ( ایسنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمود

    پس کی قراره فعال بشه همش مینویسه بزودی

  • سهراب محمدی

    باسلام سامانه فعال نیست پلاک خودرو را ثبت نام کنم تکلیف روشن کند

  • محمدرضا ادیب

    امروز ۲۸ اسفند هنوز قسمت ثبت پلاک خودروی شخصی فعال نیست تکلیف چیه؟

    • علی

      همش الکیه راحت پاشید برید مسافرت..اینا همش فیلمه

  • ناشناس

    من دو تا دوز واکسن رو زدم چرا بازم برام پیامک جریمه امده؟

  • هومن

    ماشین به نام شخص دیگه باشه باید چکار کرد؟

  • داریوش

    بنده دو اتومبیل دارم که یکی را به فرزند بیکارم داده ام که با آن در تاکسی اینترنتی اینپ کار میکنه، هر دو ما سه دوز واکسن سینوفارم هم زده ایم، تکلیف پسرم که از این راه امرار معاش می‌کنه چیه(ماشین که پسرم با آن کار می‌کنه هم بنام بند هست)، لطفت جوان بدهید،متشکرم.

  • دانیال

    سلام وقت بخیر . در واقع پلاک خودرو رصد می شود پلاک بنام برادر اینجانب است و سه دوز واکسن را نزده اند و من فقط با این خودرو تردد میکنم. چه باید کرد ؟

  • شاه کرمی

    من که دو دوز واکسن زده بودم تو ایران من ثبت نشده و یک تومن هم جریمه شدم

  • ناشناس

    خداریشه ظلم و ستم خشک کنه بدون اطلاع رسانی فقط جریمه میکنن یک میلیون وپنجاه هزار تومان

  • ناشناس

    من پلاکم بنام خواهرمه ک پزشک بخاطر مشکل قلبی گفته واکسن نزنه حالا گناه من چیه ک باید یک میلیون جریمه بشم