کد مطلب: ۱۷۳۵۲۶

آشیانه کتاب در باغ ملی

آشیانه کتاب در باغ ملی

با هدف گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، تعدای «آشیانه کتاب» برای اهدای کتاب در محوطه باغ ملی نصب شد.

مدیر روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، با اعلام این خبر گفت: کارشناسان کتابخانه و موزه ملی ملک به صورت خودجوش چهار فضا را در محوطه باغ ملی (میدان مشق) به صورت آشیانه کنار نیمکت‌های باغ ملی ایجاد کرده و با برچسب «گردش کتاب در باغ ملی» نشان داده‌اند. مخاطبان این محوطه تاریخی می‌توانند کتاب‌هایی را که نیاز ندارند در این مکان‌ها قرار دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، او با بیان این‌که شعار «من کتابم را جا می‌گذارم پس هستم، شما هم جا بگذارید تا باشید» روی همه این آشیانه‌ها در محوطه باغ ملی نصب شده است، ‌اظهار کرد: تعدادی کتاب نیز به صورت نمادین در داخل آشیانه‌ها قرار گرفته است. انجام این کار از محل موقوفه کتابخانه موزه ملک نیست، بلکه به صورت خودجوش در مجموعه انجام شده است.

وی ادامه داد: هر کس هر کتابی را که دوست داشته باشد می‌تواند در این آشیانه‌ها بگذارد و اگر خواست می‌تواند این کتاب‌ها را به جای دیگری هم ببرد، اما به افراد دیگر هم بدهد تا بخوانند.

او افزود: تلاش کرده‌ایم یک فرهنگ ایجاد کنیم و بگوییم آن‌هایی که در محلات تاریخی مانند باغ ملی رفت‌وآمد می‌کنند یا به عنوان گردشگر در محوطه‌ها هستند می‌توانند چنین رفتاری داشته باشند.

مدیر روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک تاکید کرد: این اقدام با هماهنگی شهرداری و مدیریت بافت تاریخی شهری انجام شده تا بتوانیم فرهنگ کتاب‌خوانی را بین مردم ایجاد کنیم و در کنار جذابیت‌های گردشگری ساختمان‌ها و معماری درون باغ ملی، جذابیت کتاب‌خوانی را نیز داشته باشیم. معتقدیم قرار گرفتن این عناصر کنار یکدیگر می‌تواند گردشگران، مردم و دانشجویان را به خواندن کتاب ترغیب کند.

به گفته یساولی، چهار آشیانه کتاب در نقاط مختلف محوطه باغ ملی نصب شده است که مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.