کد مطلب: ۲۷۵۰۷۹

آمار فروش سینما

آغاز اکران هزارپا با شکستن رکورد افتتاحیه سینمای ایران

آغاز اکران هزارپا با شکستن رکورد افتتاحیه سینمای ایران

«هزارپا» رکوردشکنی را از همان اولین روز‌های اکرانش آغاز کرد و با فروش افتتاحیه یک میلیارد و 504 میلیون تومان، رکورد فروش افتتاحیه را که پیش‌تر در اختیار «نهنگ عنبر 2» با فروش یک میلیارد و 306 میلیون تومان بود را از آن خود کرد.

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار «هزارپا» آخرین فیلم ابوالحسن داوودی اکران شد. «هزارپا» که گزینه اصلی پرفروش‌ترین فیلم سال است، با وجود اکرانش در ایام جام جهانی که عموما فیلم‌ها با کاهش مخاطب مواجه می‌شوند، شروعی طوفانی داشت و با فروش 2 میلیارد و 455 میلیون تومان در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همانطور که پیش‌بینی می‌شد فیلم «تگزاس» پس از ده هفته صدرنشینی، مغلوب «هزارپا» شد و با فروش هفتگی 501 میلیون و 809 هزار تومان در رتبه دوم جدول فروش هفتگی جای گرفت. «تگزاس» تا پایان این هفته با فروش کل 12 میلیارد و 220 میلیون پس از «مصادره» با فروش 15 میلیارد و 650 میلیون، دومین کمدی پرفروش سال است.

فیلم «دشمن زن» در حالی که با اکران در ۱۱۷ سالن، بیشترین تعداد سالن سینما را در اختیار داشت، با فروش 266 میلیون و 297 هزار تومان در رتبه سوم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم پس از چهار هفته اکران هنوز به دو میلیارد تومان نرسیده است.

«دارکوب» ساخته بهروز شعیبی پرفروش‌ترین فیلم غیر کمدی هفته بود که با فروش 242 میلیون و 267 هزار تومان رتبه چهارم جدول فروش هفتگی را به دست آورد. «خجالت نکش» نیز که به پایان اکرانش نزدیک می‌شود با فروش هفتگی 185 میلیون تومان، به فروش کل 4 میلیارد و 185 میلیون رسید.

«هزارپا» رکوردشکنی را از همان اولین روز‌های اکرانش آغاز کرد و با فروش افتتاحیه یک میلیارد و 504 میلیون تومان، رکورد فروش افتتاحیه را که پیش‌تر در اختیار «نهنگ عنبر 2» با فروش یک میلیارد و 306 میلیون تومان بود را از آن خود کرد. 124 هزار و 706 نفر در سه روز نخست اکران هزارپا به تماشای این فیلم نشستند.

۱۰ فیلم پرفروش هفته شانزدهم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۱.۳ میلیارد تومان نسبت به هفته پانزدهم فروش بیشتری داشتند و در ۷۹۰ سالن در مجموع ۴.۱ میلیارد تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۱۳ ۱۹ تیر ۹۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.