کد مطلب: ۳۷۱۶۹۶

محمدی خبر داد:

۱۲.۱ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات پتروشیمی

12.1 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی به 30 کشور جهان صادر می‌شود، گفت: ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ۱۷.۱ میلیارد دلار است که ۱۲.۱ میلیارد دلار حاصل صادرات است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهزاد محمدی در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: صنعت پتروشیمی، صنعتی کارآمد و راهبردی به لحاظ اهمیت در اقتصاد ایران است.

معاون وزیر نفت افزود: در نگاه کلان، در صنعت پتروشیمی حدود ۲۳.۵ میلیون تن دریافت خوراک داریم که این خوراک در دو هاب پتروشیمی عملیاتی ماهشهر و عسلویه و بقیه در مجتمع‌های مستقر در سایر مناطق کشور مصرف می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه حجم کل محصولات پتروشیمی حدود ۵۵ میلیون تن است گفت: ۳۱ میلیون تن محصول قابل فروش در صنعت تولید که ۲۲.۵ میلیون تن صادر و ۸.۵ میلیون تن در داخل عرضه می‌شود.

وی افزود: از این میزان ۴.۲ میلیون تن محصول در بورس عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با بیان اینکه محصولات ایران به ۳۰ مقصد صادراتی ارسال می‌شود درباره ارزش صادرات محصولات پتروشیمی گفت: ۱۷.۱ میلیارد دلار ارزش صادرات است که ۱۲.۱ میلیارد دلار حاصل صادرات است.

وی درباره اشتغال صنعت پتروشیمی افزود: در مجتمع‌ها ۶۷ هزار نیروی مستقیم و ۴۱ هزار نفر در پروژه‌ها مشغول به کار و در کل ۱۰۸ هزار نفر مشغول به کار هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.