کد مطلب: ۴۷۸۷۶۲

رشد ۱۰ درصدی نفت در یک هفته

رشد ۱۰ درصدی نفت در یک هفته

هفته گذشته نفت خام آمریکا ۱۲/ ۱۰ درصد و برنت ۳۳/ ۸ درصد افزایش قیمت را ثبت کردند که بهترین عملکرد این دو شاخص بین‌المللی طلای سیاه از ژوئن به شمار می‌رود. در هفته پیش از آن، شاخص‌های نفتی ۶ درصد کاهش ارزش داشتند و در مقطعی به پایین ترین سطح از ژوئن رسیده بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته نفت خام آمریکا ۱۲/ ۱۰ درصد و برنت ۳۳/ ۸ درصد افزایش قیمت را ثبت کردند که بهترین عملکرد این دو شاخص بین‌المللی طلای سیاه از ژوئن به شمار می‌رود. در هفته پیش از آن، شاخص‌های نفتی ۶ درصد کاهش ارزش داشتند و در مقطعی به پایین ترین سطح از ژوئن رسیده بودند.

در هفته‌ای که گذشت ابتدا یک روز قیمت‌ها به دلیل انتشار پیش بینی‌های شرکت‌های بزرگ نفتی در مورد میزان تقاضا که بدبینانه بود، با افت همراه بودند. با این حال، طلای سیاه ۳ روز افزایشی را تجربه کرد چراکه از یک سو، توفان «سالی» باعث بسته شدن تاسیسات نفتی در خلیج مکزیک شد و از سوی دیگر خبرهای مربوط به جلسه اوپک‌پلاس با جدیت عربستان مثبت ارزیابی شد.

علاوه بر این، موجودی‌های نفتی در آمریکا ۵/ ۹ میلیون بشکه کاهش یافتند که خلاف انتظار کارشناسان بود. در روز پایانی هفته نیز برنت اندکی افت داشت اما وست تگزاس به رشد خود هر چند ضعیف ادامه داد.

در هفته جاری که از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود سومین توفان در خلیج مکزیک به نام «بتا» می‌تواند نقشی مهم بازی کند، زیرا در حالی که شرکت‌های نفتی در این منطقه مشغول بازگشت به تولید پس از نقاهت توفان «سالی» هستند، گزارش‌ها حاکی از تخلیه مجدد کارکنان این تاسیسات است.

878787

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.