کد مطلب: ۵۱۵۹۰۲

نوبخت:

حقوق کارمندان دولت امسال ۵۰ درصد افزایش یافت

حقوق کارمندان دولت امسال ۵۰ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای افزایش قدرت خرید کارمندان دولت در سال گذشته، ۵۰ درصد به حقوقشان اضافه شد و این باعث شکاف و تبعیض میان دریافتی شاغلین و بازنشستگان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دیداری با نمایندگان بازنشستگان غیرهیأت علمی دانشگاه فرهنگیان و فنی حرفه‌ای اظهار کرد: با نگاه ملی و راهبردی برای توسعه و رفاه کشور تلاش می‌کنیم به وظیفه ملی خود در متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین به گونه‌ای عمل کنیم که این امر بصورت زیربنایی و دائمی برای سال‌های آتی نیز به اجرا درآید.

براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، نمایندگان بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاه فرهنگیان و فنی حرفه‌ای در دیداری با معان رئیس جمهور، ضمن تقدیر از وفای به عهد نوبخت و شجاعت در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان؛ خواستار تشکیل کارگروهی برای نظارت بر اجرای این موضوع شده و رعایت عدالت در همسان سازی حقوق تمامی بازنشستگان شدند. آنها عنوان کردند سفره‌هایشان کوچک شده اما تعداد نفرات دور آن با حضور فرزندان بیکار و نوه‌هایشان بیشتر شده است.

نوبخت در این جلسه گفت: بر اساس قانون، رصد توسعه کشور، برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور است. بر این اساس از سال ۹۲ تا ۹۷، برای دستیابی به توسعه اقتصادی و ایجاد رفاه نسبی از طریق کاهش نرخ تورم و حفظ ارزش پول ملی تلاش‌هایی صورت گرفت و این مساعی تا حدی باعث تقلیل تورم‌ و تبدیل نرخ دو رقمی آن به نرخ یک رقمی با حداقل کاهش ارزش پول ملی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: از سال ۹۶ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شروع شد؛ هر سال ۳۰۰۰ تا ۳۴۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی پرداخت شد.

به گفته وی، برای افزایش قدرت خرید کارمندان دولت در سال گذشته، ۵۰ درصد به حقوقشان اضافه شد و این باعث شکاف و تبعیض میان دریافتی شاغلین و بازنشستگان شد. همین امر باعث شد اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق قوت بیشتری بگیرد. از همین رو کار تازه‌ای آغاز شد. البته هنوز عده‌ای از طرح متناسب‌سازی بازمانده اند؛ به همین دلیل در هیات دولت نیز مقرر شد که این موضوع کماکان بررسی شود و همه مشکلات اجرایی به تدریج مرتفع و احقاق حق شود تا هیچ احدی از این نظام پرداخت جا نماند.

معاون رئیس جمهور اجرای قانون متناسب سازی حقوق را غیرقابل بازگشت خواند که حتی در دولت بعد هم ادامه خواهد یافت و در مواجهه با درخواست بازنشستگان برای تدوین لایحه‌ای در دولت به منظور تثبیت دائم متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین، افزود: اگرچه مجلس هنوز لایحه دو فوریتی دولت برای این منظور را با گذشت دو ماه اعلام وصول نکرده اما دولت برای اطمینان خاطر بازنشستگان محترم می‌تواند لایحه‌‍ای برای دائمی کردم اجرای متناسب سازی حقوق به مجلس ارائه دهد.

نوبخت با اظهار امیدواری درخصوص اصلاح یا تغییر نظام پرداخت بازنشستگی، اذعان داشت که اجرای طرح به نحو شایسته‌ای شروع شده و امیدواریم بنحو بایسته نیز آن را به سرانجام برسانیم.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کجا ۵۰٪ اضافه شد؟ برای ما که ۱۵٪ بیشتری نشد !

    • کارمند دولت

      آقای نوبخت منظورشون با کارمندان بود که احتمالا شما با بازنشستگان دارید اشتباه میگیرید بازم تاکید میکنم کارمندان شاغل و نه کارمندان بازنشسته کارمندان بازنشسته فقط 15 درصد به حقوقشون اضافه شد ولی کارمندان 50 درصد در اسفند 98 و در فروردین 99 هم 15 درصد به حقوقشون اضافه شده که در مجموع میشه 65 درصد

  • علي

    تمامی حقوق ها زیاد شده الی حقوق بگیران بیمه تامین اجتماعی …..!!!!!

  • ناشناس

    تورم چقدبوده.الابرکت الا

  • ناشناس

    بدبخت کارگرها سفرشون هرروز کوچیکتربشه اونوقت حقوق کارمندان اضافه بشه کارگر بدبخت قرداد۳یا۶ماهه ببندن باهزارتاصلوات ونذرونیازکه خدایابیکارنشه اونوقت کارمندا۵۰درصدحقوقشون اضافه بشه کاملا عدالتتون اجتماعی عدالت مختص زمان حضرت علی بود نه الان و این وضع مردم بیچاره کارگر۲۰درصدکارمند۵۰درصدانصافتونو….

  • فرنگیس خیشه

    کسانی که فکر میکنن همسان سازی کرده ان خدا ازشون میگذره با این بی انصافی طول کار را در نظر گرفته اند اما عرض کار برای مثل من که در دور افتاده ترین محروم ترین منطقه استان همدان در بخش خزل جان خودم از سال ۵۵ تا ۷۵ حذر دنیا را کشیدم صد تومن اضافه کردن اما همکاری که در جای خوب کار کم یک ملیون و هفتصد اضافه کردن

  • ناشناس

    حقوق اینجانب در فروردین امسال ۶۰۰ تومان کم شده علت چیه ؟؟؟