کد مطلب: ۷۵۱۵۸۳

برای یازدهمین بار، انتخاب رئیس جمهور لبنان بی‌نتیجه ماند

برای یازدهمین بار، انتخاب رئیس جمهور لبنان بی‌نتیجه ماند

پارلمان لبنان امروز نیز برای یازدهمین بار متوالی نتوانست جانشین میشل عون رئیس جمهور سابق را که دوره ریاستش در اکتبر گذشته به پایان رسید، تعیین کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جلسه امروز پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور که به ریاست نبیه بری برگزار شد، پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به «حسین الحسینی» رئیس فقید پارلمان، آغاز شد.

وبگاه خبری العهد گزارش داد که پارلمان لبنان در جلسه امروز خود پس از اینکه هیچ یک از نامزدها نتوانستند حد نصاب آرای لازم را کسب کنند، در انتخاب رئیس جمهور برای یازدهمین بار متوالی شکست خورد.

نتیجه شمارش آرای دور نخست جلسه امروز انتخاب رئیس جمهوری لبنان به شرح زیر است: ۳۷ برگه سفید، ۳۴ رای برای میشل معوض، ۱۴ رای برای لبنان جدید، هفت رای برای عصام خلیفه، دو رای برای زیاد بارود، یک رای برای صلاح حنین، یک رای برای میلاد ابو ملهب و ۳۰ رای باطله.

بر اساس این گزارش، آرای لغو شده حاوی عباراتی مربوط به پرونده ۴ اوت (انفجار بندر بیروت) و مسایل مربوط به اولویت‌های ریاست جمهوری است.

دور دوم جلسه امروز انتخاب رئیس جمهوری به علت به خد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان لغو شد. نبیه بری تعداد رای دهندگان حاضر در در دور دوم جلسه را ۱۱۰ نماینده اعلام کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.