کد مطلب: ۱۷۸۵۰۴

انتقاد از ماکرون به دلیل برگزاری جشن تولد سلطنتی

انتقاد از ماکرون به دلیل برگزاری جشن تولد سلطنتی

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که منتقدانش او را به دلیل سبک زندگی بسیار اشرافی‌اش «رئیس‌جمهور ثروتمندان» خوانده‌اند، بار دیگر به دلیل برگزاری یک جشن تولد بسیار پر خرج برای خود خشم منتقدانش را بهم ریخت.

ماکرون که جوانترین رئیس‌جمهور فرانسه از زمان حکومت ناپلئون در این کشور است در ۲۱ دسامبر ۴۰ ساله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماکرون تصمیم گرفت تا به همین مناسبت جشن تولد پرخرجی در یکی از کاخ‌های دوران رنسانس فرانسه واقع در منطقه موسوم به «دره لوآر» به نام کاخ شامبور برگزار کند.

این کاخ زمانی تفرجگاه حکومت‌های سلطنتی فرانسه محسوب می‌شد و در یک زمین ۵۰۰ هکتاری قرار گرفته و از سوی سازمان یونسکو نیز به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسیده و به عنوان یک مقام توریستی محبوب در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب شهر پاریس قرار دارد.

جشن تولدی که جمعه شب از سوی ماکرون در یکی از ۴۴۰ اتاق این کاخ برگزار شد تنها شامل ۱۵ تن از دوستان و بستگان ماکرون بود.

همچنین ماکرون و همسرش «بریجیت» به همراه فرزندان و نوه‌هایش تعطیلات آخر هفته را نیز در یکی از کلبه‌های چهار ستاره‌ای که در فاصله ۲۰۰ متری این کاخ دوران رنسانس قرار داشت، سپری کردند.

قیمت اجاره این کلبه‌ها برای تعطیلات آخر هفته ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو است.

با این حال کاخ الیزه اعلام کرد که ماکرون برای این جشن و اقامتش از پول مالیات دهندگان استفاده نکرده و از پول‌های شخصی خود استفاده کرده است.

این کاخ جایی است که یکی از سلاطین مشهور فرانسه یعنی فرانسیس اول در قرن شانزدهم از آن برای تفرج و شکار سلطنتی استفاده می‌کرد و انتخاب آن از سوی ماکرون شدیدا با انتقاد مخالفانش روبرو شد.

ژان لوک ملانشون، یکی از منتقدان شناخته شده ماکرون و رقیب ریاست جمهوری آتی او در واکنش به این جشن تولد پر زرق و برق در توئیت‌هایی مملو از نیش و کنایه نوشت: او جشن تولدی در شامبور برگزار کرد که به او یک وجهه سلطنتی داد و این کاملا برازنده او است!

همچنین نیکولاس دوپون انیون که یکی از منتقدان شدیداللحن ماکرون است به او یادآوری کرد که زمانی که او این جشن تولد را گرفت کل کشور گرفتار مهاجرت، ناامنی و مالیات بود.

او نوشت: دوره‌ها می‌گذرند اما اولیگارشا همچنان از مردم جدا افتاده باقی می‌مانند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.