فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۰۹۳۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مسیر دشوار بیت کوین در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲

مسیر دشوار بیت کوین در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲

نوسانات بیت کوین در سال جاری میلادی باعث نگرانی فعالان بازار رمزارزها شده و تحلیلگران را برای ترسیم چشم‌انداز بازار در ۳ ماهه پایانی ۲۰۲۲ دچار تردید کرده است.

شهاب شبیری/به گزارش تجارت‌نیوز، بیت کوین به عنوان بزرگترین رمزارز بازار بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است. اما با این حال همچنان با چالش‌های فراوانی روبرو است که از آن جمله می‌توان به نگرانی معامله٬گران از تکرار ریزش‌های سال ۲۰۱۸ اشاره کرد.

به باور اغلب کارشناسان بازار رمزارز، بیت‌کوین با توجه به روندی که در ماه‌های گذشته در پیش گرفته روزهای سختی را پیش روی فعالان این حوزه ترسیم کرده است. بسیاری اعتقاد دارند بازار رمزارزها در ماه‌های پایانی سال جاری میلادی با نوساناتی مشابه آنچه در طول سال ۲۰۲۲ مشاهده شد مواجه خواهند شد.

نظر تحلیلگران درباره ریزش دوباره بیت کوین

چهار سال پیش بیت کوین پس از ریزشی شدید از سقف ۲۰ هزار دلار و بعد از ماه ها نوسان میان ۶ الی ۸ هزار دلار، سرانجام بار دیگر تا محدوده ۳ هزار دلاری ریزش کرد.

این در حالیست که در روزهای ابتدایی ماه اکتبر به سر می‌بریم، به نقل از برخی تحلیلگران سرمایه‌گذاران بیت کوین نباید انتظارات خوشبینانه‌ای تا پایان سال داشته باشند. این دسته از کارشناسان اعتقاد دارند شباهت زیادی میان نمودار فعلی بیت کوین با روند آن قبل از ریزش پایانی سال ۲۰۱۸ وجود دارد. دقیقا همان زمان که همه تصور می‌کردند قیمت بیت کوین از ۶ هزار دلار پایین‌تر نخواهد رفت اما قیمت بیت کوین در کمال ناباوری تا ۳ هزار و ۲۰۰ دلار نیز دچار ریزش شد.

برای مقایسه بهتر اگر کف قیمتی ۶ هزار دلار را در سال ۲۰۱۸ در کنار کف قیمتی ۱۷ هزار و ۷۰۸ دلاری ژوئن ۲۰۲۲ قرار دهیم می‌توان توقع ریزش ۸۵ درصدی از ۶۸ هزار و ۷۰۰ دلار را داشت و شاهد ثبت قیمت ۱۰ هزار و ۳۰۵ دلاری برای بیت کوین بود.

تحلیل بیت کوین

البته نمی‌توان گفت همه صاحبنظران از این الگو برای تحلیل پیروی می‌کنند. چرا که برخی معتقدند با افزایش رونق بازار رمزارزها طی این سال‌ها دیگر نباید انتظار چنین نوساناتی را از این بازار داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار