کد مطلب: ۹۰۱۶۳۶

ایمپلنت فوری دندان در یک روز

ایمپلنت فوری دندان در یک روز

ایمپلنت فوری یک روش کاشت دندان است که در یک روز انجام می‌ شود. این روش که به عنوان جایگزین عالی برای دندان ‌های از دست رفته یا کشیده شده شناخته می ‌شود. برای افرادی که تحمل بی دندانی را ندارند بسیار مناسب می باشد.

بهترین و ایمن ‌ترین راه برای جایگزینی دندان‌ های از دست رفته ایمپلنت دندان است که به طور دائمی مشکل بی ‌دندانی را حل می ‌کند. در این روش، متخصص ایمپلنت ابتدا یک شکاف کوچک در استخوان ایجاد کرده و سپس یک پیچ فلزی از جنس تیتانیوم را به عنوان پایه درون آن قرار می ‌دهد. شاید فکر کنید هزینه های مربوط به درمان ایمپلنت زیاد باشد، اما باید بگوییم که این هزینه به مزایایی که این روش دارد می ارزد. در واقع شما با انجام ایمپلنت، هم زیبایی چهره خود را به دست می آورید هم از مشکلات و عوارضی که در آینده به دلیل از دست دادن دندان به آن دچار خواهید شد جلوگیری کرده اید. در ادامه این مطلب بیشتر با این روش و نحوه انجام آن آشنا خواهید شد.

ایمپلنت فوری دندان چیست؟

ایمپلنت فوری دندان روشی سریع برای جایگزینی دندان ‌های از دست رفته محسوب می ‌شود. در این روش، پایه ایمپلنت درون استخوان فک قرار گرفته و روکشی موقت شبیه به دندان طبیعی روی آن قرار می‌ گیرد.

انواع مختلفی از روکش‌ های ایمپلنت وجود دارند که با یکدیگر تفاوت دارند و دندانپزشک با توجه به ویژگی ‌ها و شرایط فرد، بهترین روش را انتخاب می ‌کند. همان ‌طور که از نام ایمپلنت فوری پیداست، به سرعت و در یک روز انجام می‌ شود. در این روش، بلافاصله پس از کشیدن دندان آسیب ‌دیده و نصب فیکسچر ایمپلنت، روکش موقت قرار می ‌گیرد.

اگر به دنبال یک روش سریع و کمترین مراجعه به مطب برای کاشت دندان هستید، این روش گزینه‌ مناسبی برای شماست. تمامی مراحل کاشت در یک نوبت انجام می ‌شود، اما باید توجه داشت که پس از گذشت چند هفته، برای قراردادن روکش دائمی دوباره به مطب مراجعه نمایید. تفاوت اصلی در روش کاشت دندان فوری نسبت به سایر روش ‌های ایمپلنت دندان، در زمان اجرای آن است. در کاشت دندان فوری، دندان فورا کشیده شده و در همان نوبت با دندان مصنوعی جایگزین می ‌شود.

28

مراحل انجام ایمپلنت فوری دندان

قبل از انجام کاشت دندان، پزشک برای بررسی وضعیت پزشکی شما سوالاتی ازتان می‌ پرسد و ممکن است تصویر برداری سه ‌بعدی تجویز کند تا سلامت دهان و دندان‌ های شما را بررسی کند. این تصاویر به پزشک کمک می‌ کنند تا ببیند آیا برای کاشت دندان شما مناسب هستید یا خیر.

اگر نیاز به کشیدن دندان باشد، ممکن است چند هفته قبل یا در روز جراحی دندان را بکشد. تصمیم‌ گیری درباره این که آیا دندان باید قبل از جراحی کشیده شود یا نه، به وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. در روز جراحی، معمولا از بی‌ حسی موضعی استفاده می‌ شود. اگر قرار است چندین کاشت دندان انجام شود، بیشتر از یک نوع بی‌ حسی به شما تزریق می ‌شود و زمان انجام کاشت طولانی‌ تر می ‌شود. بعد از بی‌ حسی، ایمپلنت‌ ها در استخوان قرار می‌ گیرند.

روش ‌های مختلفی برای قراردادن ایمپلنت وجود دارد. یکی از این روش‌ ها ایمپلنت به روش پانچ است که به صورت دستی انجام می‌ شود. روش دیگر ایمپلنت دیجیتال است که با استفاده از تصاویر سه‌ بعدی و فناوری سفارشی انجام می‌ شود. اگر کاشت دندان شما پیچیده باشد، احتمالا از روش ایمپلنت دیجیتال استفاده خواهد شد. در غیر این صورت، روش ایمپلنت به روش پانچ معمولا انتخاب می‌ شود.

بعد از کاشت ایمپلنت، لازم است که روکش دندان روی آن قرار بگیرد. این روکش معمولا موقتی است و باید چند هفته بعد برای نصب پروتز دائمی دوباره به مطب مراجعه کنید.

ایمپلنت فوری برای چه افرادی مناسب است؟

انجام کاشت ایمپلنت به روش فوری نیازمند تشخیص دقیق و حرفه ‌ای از سوی دندانپزشک متخصص در زمینه ایمپلنت دندان است. پس از انجام معاینات دقیق، مشاوره‌ های لازم و انجام عکس ‌برداری ‌های رادیولوژی و سی تی اسکن، متخصص ایمپلنت تشخیص می‌ دهد که آیا فرد مورد نظر برای ایمپلنت فوری مناسب است یا خیر.

بطور کلی، افرادی که دندان‌ هایشان از دست رفته یا تنها ریشه دندان برایشان باقی مانده است، می‌ توانند کاندیدای مناسبی برای انجام کاشت ایمپلنت فوری باشند. زیرا زمان مناسب برای انجام کاشت ایمپلنت فوری زمانی است که ریشه دندان از لثه بیرون آمده باشد.

29

هزینه ایمپلنت فوری دندان

قیمت ایمپلنت دندان به روش فوری چیزی حدود 15.000.000 تا 30.000.000 تومان برای هر واحد محسوب می شود. باید بدانید که قیمت ایمپلنت فوری نسبت به روش معمولی بیشتر است زیرا در این روش یک روکش دندان موقت برای شما استفاده می شود تا روکش دائمی دندان شما حاضر شود. هزینه ایمپلنت فوری وابسته به عوامل مختلفی از جمله تعداد واحدها، وضعیت فرد، نوع روکش، برند پایه استفاده شده، تخصص ددانپزشک، تجهیزات مورد استفاده و سایر عوامل متغیر است. بنابراین، برای محاسبه دقیق هزینه ایمپلنت فوری، بهتر است از متخصص ایمپلنت فوری مشاوره بگیرید. اضافه کردن روکش زیرکونیا درجه یک به ایمپلنت فوری نیز از آنجا که این روکش معمولا با کیفیت بالاست و زیبایی طبیعی دندان را حفظ می‌ کند، هزینه را افزایش می‌ دهد. بنابراین، انتخاب روکش مناسب و متناسب با نیازها و بودجه شخصی، نیز بسیار مهم است و بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

جمع بندی

ایمپلنت فوری یکی از روش‌ های مورد توجه برای کاشت دندان است که با انجام تمام مراحل در یک جلسه، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اما، این روش نیازمند شرایطی خاص است؛ برای مثال، داشتن استخوان با استحکام کافی و عدم داشتن بیماری ‌های لثه ضروری است. اگر این شرایط فراهم نباشد، استفاده از ایمپلنت فوری ممکن نیست. افرادی که همه دندان‌ های خود را از دست داده‌ اند، می ‌توانند از این روش برای بازیابی لبخندی زیبا استفاده کنند. اما همچنین باید توجه داشت که هزینه و مخاطرات احتمالی این روش نیز باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. انتخاب بهترین روش کاشت دندان نیازمند مشاوره با پزشک متخصص و بررسی دقیق وضعیت فرد است تا نتیجه مطلوب و مطمئن به‌دست آید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.