کد مطلب: ۶۰۸۸۴۳

برنامه دولت برای حمایت از تولید چیست؟

برنامه دولت برای حمایت از تولید چیست؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید که دولت با شنیدن خواسته‌های بخش خصوصی نسبت به رفع جدی «موانع تولید» اقدام خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیداحسان خاندوزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: دولت جدید تلاش می‌کند با شنیدن صدای فعالان بخش خصوصی در شورای گفت‌وگو و در دیگر ساختارها، مقدمات لازم برای برطرف کردن موانع و کاهش مشکلات تولید را فراهم کند. نخستین تغییرات در این زمینه خود را در برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو نشان داده و به زودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

به گفته او، در دور جدید برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو، طرح‌ها به شکل کاربردی مطرح می‌شوند و با همکاری قوای سه‌گانه مقدمات لازم برای اجرای مصوبات فراهم خواهد شد.

وزیر اقتصاد با بیان این‌که مانع‌زدایی از تولید با قدرت ادامه خواهد داشت، بیان کرد: با وجود تمام مشکلات و سنگ‌اندازی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، دولت مصرّ است تا در فضایی برابر صدای بخش خصوصی را بشنود و خواسته‌های آنها را به مرحله اجرا برساند.

خاندوزی با اشاره به برخی دستور جلسات شورای گفت‌وگو، توضیح داد: یکی از این مسائل به بحث معافیت مالیاتی حوزه ارز صادراتی مربوط است که با توجه به پیشنهادهایی که در دبیرخانه شورای گفت‌وگو مطرح شده، مجوزهای لازم برای اجرای آن صادر خواهد شد.

وی این خبر را نیز داد که تلاش می‌شود راه پلمپ واحدهای تجاری و بنگاه‌های اقتصادی از سوی دستگاه‌های مختلف حاکمیتی بسته شود و مذاکرات در این زمینه با مجموعه‌هایی مانند شهرداری‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عصر امروز (دوشنبه، ۲۹ آذر) دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دولت سیزدهم تشکیل شد.

در این جلسه وزیر اقتصاد، رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و تعدادی از فعالان بخش خصوصی و نمایندگان دستگاه‌های حاکمیتی حضور داشتند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آخه تو سواد داری اگه داشتی که اقتصاد مملکت اینطورمی نمی‌شود بیسواد

    • مرتضی خان

      اگر منظور شما از سواد ؛ داشتن مدرک تحصیلی از فلان دانشگاه خارجی است باید بگویم در تاریخ صد سال اخیر بیشترین ضربه و نادانی را از همین خارج رفته ها داریم. سواد در همین حوزه مورد بحث ما یعنی شناخت قوانین ضد تولید از سال۱۳۰۷ تا الان و اراده لازم و جانانه در رفع این موانع . لازم نیست طرف استاد اقتصاد باشد فقط کافی است خواندن و نوشتن بلد باشد که دستور دهد قوانین مقابل تولید نباشند.

  • مرتضی خان

    سالهاست که فقط صبحت از رفع موانع تولید است اما در عمل نه تنها رفع و یا کم نشده بلکه بنده بعنوان یک تولید کننده هر روز نا امید تر میشوم.به دلایل زیر:
    ترس از مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده.
    ترس از تامین اجتماعی
    ترس از اداره کار
    ترس از استاندارد
    ترس از بروکراسی اداری.
    هرگاه این ادارات بشوند دوست و همیار تولید کننده؛آنگاه شاهد رونق تولید و اقتصاد تولید محور خ اهیم شد.

  • ناشناس

    متاسفانه مسولین فقط در حرف زدن برنامه دارند ،در عمل کردن هیچ برنامه ای ندارند ….