کد مطلب: ۳۳۳۴۴۱

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری و افزایش درآمد کدامند؟

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری و افزایش درآمد کدامند؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد، هر نیروی کار در سوئیس به طور متوسط 203 هزار دلار درآمد دارد و این کشور در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که بیشترین دستمزد را به مهاجران پرداخت می‌کند.

بسیاری از افراد با هدف افزایش درآمد خود به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند. بر اساس یک نظرسنجی مهاجرت کاری به سه کشور سوئیس، ایالات متحده آمریکا و هنگ‌کنگ می‌تواند درآمد افراد را تا 21 هزار دلار افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، 45 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، گفته‌اند که درآمدشان با مهاجرت افزایش یافته و 28 درصد از این افراد با هدف ارتقای شغلی مهاجرت کرده‌اند.

درآمد سالانه افرادی که به سوئیس مهاجرت می‌کنند 61 هزار دلار افزایش یافته و به طور متوسط هر نیروی کار 203 هزار دلار در سال درآمد دارد. به این ترتیب، کشور سوئیس در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که بیشترین دستمزد را به مهاجران پرداخت می‌کند.

بر اساس نظرسنجی بانک HSBC اما سنگاپور برای چهارمین سال متوالی رتبه اول را برای مهاجران از نظر کار، زندگی و اداره یک خانواده اختصاص داده است. پس از آن کشورهای نیوزیلند، آلمان و کانادا به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم را دارند. سوئیس در فهرست این نظرسنجی در جایگاه هشتم ایستاده است به این دلیل که هزینه نگهداری از کودکان بالاست و یافتن دوست دشوار است. به گفته جان گودارد، مدیر HSBC Expat، سنگاپور که کشوری کوچک است به خوبی می‌تواند تمامی امکانات مورد نیاز یک مهاجر جوان را فراهم آورد.

متوسط درآمد سالانه در سنگاپور 118 هزار دلار است و علاوه بر درآمد، ثبات سیاسی، امنیت، وضعیت اقتصادی، تعادل میان کار و زندگی و هزینه نگهداری از کودکان از دیگر عواملی است که مهاجران را به این کشور می‌کشاند.

در این نظرسنجی که در میان 22 هزار و 318 نفر انجام شده، زنان در مقایسه با مردان کمتر برای رشد و ارتقای شغلی مهاجرت کرده‌اند. در حالی که مهاجرت به سایر کشورها می‌تواند تا حدود 27 درصد درآمد زنان را افزایش دهد، با این حال تنها یک‌چهارم از زنان مهاجر به دلیل رشد شغلی در مقایسه با 47 درصد از مردان کشور خود را ترک کرده‌اند. تنها نیمی از این زنان شغل تمام‌وقت دارند و سطح تحصیلات آنها هم در مقایسه با مردان کمتر است.

همچنین متوسط درآمد سالانه زنان 42 هزار دلار کمتر از مردان گزارش شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حزبِ چپِ آلمان، سیاست‌های مهاجرپذیریِ مرکل رو از این جهت “غیراخلاقی” میدونه چون “برای کشورهای فقیر، خروجِ باهوش‌ترین و بهترین افرادشون جبران‌ناپذیره.”در عجبیم چرا هنوز در خودِ این کشورها، از جمله کشورِ ما، درمورد بحران مهاجرت در کنار بحران‌های دیگه به کَرّات صحبت نمیشه.