کد مطلب: ۶۹۲۷۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس تحت تاثیر ابهامات برجامی / فساد در فولاد مبارکه کار دست بازار داد

بورس تحت تاثیر ابهامات برجامی / فساد در فولاد مبارکه کار دست بازار داد

روند معاملات امروز در بورس تحت تاثیر ابهامات برجامی و همچنین انتشار اخبار پیرامون فساد در فولاد مبارکه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند معاملات امروز در بورس تحت تاثیر ابهامات برجامی و همچنین انتشار اخبار پیرامون فساد در فولاد مبارکه بود.

شاخص کل بورس امروز با افتی نسبتا زیاد مواجه شد و هفته را با قرار گرفتن در مسیر نزولی آغاز کرد. کاهش ۱۲ هزار و ۵۹۲ واحدی شاخص کل باعث شد تا رقم یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحدی روی تابلوهای بورس ثبت شود. شاخص هم‌وزن نیز با افتی بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحدی بار دیگر به محدوده ۳۹۷ هزار واحدی سقوط کرد و نتوانست کانال ۴۰۰ هزار واحدی را پس بگیرد.

بورس تحت تاثیر ابهامات برجامی

همانطور که در پیش‌بینی روند امروز اشاره شده بود بورس تحت تاثیر ابهامات برجامی، معاملات را به پایان رساند. البته این موضوع با قید روشن نشدن نتیجه مذاکرات و پاسخ ایالات متحده به پیشنهادات ایران پیش بینی شده بود. با توجه به تداوم ابهامات موجود در پرونده هسته‌ای ایران بازار سرمایه نیز فعلا در کما به سر می‌برد. روند معاملات امروز نیز نشانه‌ای از تداوم فضای مه‌آلود برجام است که ادامه آن به ضرر بازار تمام خواهد شد.

البته نکته مثبت این اتفاق شناخت درست بازار نسبت به تحولات بازار در صورت احیای برجام است. این موضوع نشانگر به سنگ خوردن تیری است که برخی از سلبریتی‌های بورسی روانه قلب بازار کرده بودند. اما خوشبختانه به نظر می‌رسد بازار از هرگونه توافق و گشایشی در زمینه پرونده هسته‌ای ایران استقبال خواهد کرد. اغلب کارشناسان این موضوع را به فال نیک گرفته و آینده به مراتب بهتری برای بورس در صورت احیای برجام در مقایسه با بازارهای موازی پیش‌بینی می‌کنند.

ماجرای فساد در فولاد مبارکه

انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت شرکت فولاد مبارکه اصفهان زلزله‌ای را بین سهامداران بورسی به راه انداخت. هرچند امروز سهم فولاد بسته بود و معاملات آن متوقف شده است. اما به طور کلی این خبر باعث به راه افتادن جوی منفی در بازار شد که روی کلیت بازار تاثیرگذار بود. کارشناسان معتقدند انتشار هرگونه خبری پیرامون وجود فساد در شرکت‌های مختلف حاضر در بورس می‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

اما روی هم رفته تحلیلگران بر این باورند که بیش از هر فاکتور دیگری، بورس تحت تاثیر ابهامات برجامی است. از همین رو گفته می‌شود تا زمانی که این ابهامات برطرف نشود احتمالا وضعیت فعلی در بورس تداوم خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فساد فقط در فولاد نیست نود و نه درصد اکثر نمادها فساد داخل آنها موج میزنه هزار بار گفته شده منتها کو گوش شنوا ناظر هم همه اینها رو میبینه اهمیت نمی دهد

  • ناشناس

    ذوب آهن اصفهان را هم باید بررسی کنند چون من تا حالا ندیدم بازدهی سالانه این نماد مثبت بشه حتی با گزارش های عالی

  • ناشناس

    یعنی بورس مثل کف روی آب هست با هر بادی به پایین می‌رود. پس نمی شه به بورس اعتماد کرد.

  • یا الله

    چرا نظراتم منتشر نمیکنید ؟؟؟؟؟لا اقل از خدا بترسید بدلیل اهمال وپنهان کردن حقایق وواقعیات

  • ناشناس

    یکی از سهامهایی که در تحقیق و تفحس نام بردن الان به قیمت ۲۰۰۰ تومان هست در حالی که پروژه کردن و تا ۷۰۰۰تومان بالا بردن الان سهامددران کلی درضرر هستن خواهشا از کسانی که این بلا را سر سهامداران خرد اوردن پول بگیرید و به سهامداران برگردانید

  • ناشناس

    لطفا مادیرا را هم بررسی کنید . همیشه یک کف جدید داره . واردات لوازم خانگی ممنوع شد . اما این شرکت با وجودیکه کل بازار در اختیار تولیدات ایرانی هست همش میگه زیان داشتن .بعد جالبه شرکت زیر مجموعه تاسیس میکنه . افزایش سرمایه را که از جیب سهامدار درآورد. هر روز راهی برای کاهش ارزش سهم و ساختن کف جدید و ضرر به سهامدار خرد دارد ‌ ناظر محترم رسیدگی کنید .

  • ناشناس

    فساد گسترده فقط وفقط وفقط در بپیوند برقی وسیتا سیمانی هر دوشون ۲سال ونیم پیش عرضه اولیه شدند ،وبازدهی درامدشون ۶۰۰ درصد بوده ،ولی متاسفانه ۶۰ درصد زیر قیمت عرضه اولیه هستند، کی باید نظارت کنه،
    یا خودشون شریک هستند، صداشون در نمیاد،، خدا داند