کد مطلب: ۴۱۰۳۲۴

بیمه بدنه خودرو نیاز امروز

بیمه بدنه خودرو نیاز امروز

با افزایش قیمت خودرو و در نتیجه افزایش قیمت قطعات آن، دیگر نمی‌توان ریسک کرد و نسبت به بیمه بدنه خودرو بی‌تفاوت بود. بیمه بدنه در مواردی که بیمه‌گزار مقصر حادثه باشد، خسارت‌های واردشده به خودروی وی را تا سقف تعهدات درج‌شده در بیمه‌نامه جبران می‌کند.

در چند سال اخیر خودرو یکی از کالاهایی بوده که قیمت آن افزایش پیدا کرده است. با افزایش قیمت خودرو و در نتیجه افزایش قیمت قطعات آن، دیگر نمی‌توان ریسک کرد و نسبت به بیمه بدنه خودرو بی‌تفاوت بود. با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که در این شرایط خرید بیمه بدنه نیز به اندازه خرید بیمه شخص ثالث مهم و ضروری است. کافی است نگاهی به تصادفاتی که رخ می‌دهد داشته باشیم تا متوجه نقش مهم بیمه بدنه در جبران خسارات واردشده شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیمه بدنه در مواردی که بیمه‌گزار مقصر حادثه باشد، خسارت‌های واردشده به خودروی وی را تا سقف تعهدات درج‌شده در بیمه‌نامه جبران می‌کند. حتی اگر بیمه‌گزار مقصر حادثه نباشد اما بیمه شخص ثالث راننده مقصر نتواند خسارت وی را جبران کند، بیمه‌گزار می‌تواند مازاد خسارت را از طریق بیمه بدنه خودش جبران کند. علاوه بر این مزایا در مواردی که قطعاتی از خودرو به سرقت رود و یا خودرو به طور کلی دزدیده شود، بیمه بدنه با پرداخت خسارت به بیمه‌گزار کمک می‌کند.

پوشش‌ها و حق بیمه بدنه خودرو چگونه است؟

محاسبه حق بیمه بدنه خودرو با توجه به پوشش‌هایی که بیمه‌گزار انتخاب می‌کند و همچنین به نوع و مشخصات خودروی وی بستگی دارد. بیمه بدنه دارای پوشش‌های اصلی و پوشش‌های فرعی یا مازاد است که بیمه‌گزار با پرداخت اندکی حق بیمه بیشتر می‌تواند آن‌ها را انتخاب کند. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل:

  • پرداخت خسارات ناشی از واژگونی و سقوط خودرو
  • برخورد خودرو با یک جسم ثابت یا متحرک
  • آتش‌سوزی و انفجار خودرو و سرقت کلی خودرو می‌شود.

پوشش‌های دیگری که بیمه‌گزار می‌تواند آن‌ها را نیز انتخاب کند شامل:

  • پرداخت خسارات ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله
  • خسارات ناشی از پاشیده شدن رنگ و مواد اسیدی و شیمیایی روی خودرو
  • خسارات ناشی از حمل مواد آتش‌زا یا اسیدی در صورتی که کاربری خودرو حمل این مواد باشد یا با شرکت بیمه در این خصوص توافق شده باشد
  • خسارات واردشده به خودرو به خاطر شرکت در مسابقات اتومبیلرانی یا انجام تست‌های سرعت
  • هزینه رفت و آمد بیمه‌گزار در زمانی که خودروی وی به سرقت رفته یا در اثر حادثه قابل استفاده نباشد
  • خسارات ناشی از نوسانات قیمت خودرو
  • پوشش ترانزیت
  • زیان ناشی از کاهش قیمت خودرو و سرقت جزیی یا سرقت لوازم و قطعات آن است.

با در نظر گرفتن همه این موارد می‌توان محاسبه حق بیمه خودرو را انجام داد.

خرید بیمه بدنه و چالش‌های آن

محاسبه بیمه بدنه در بیمیتو

همان‌طور که گفتیم محاسبه حق بیمه بدنه به عوامل زیادی بستگی دارد و ممکن است بیمه‌گزار را سردرگم کند. با توجه به امکانات جدید می‌توان گفت خرید بیمه بدنه به صورت آنلاین بهترین شیوه خرید این بیمه‌نامه است. در این روش دیگر نیازی به مراجعه حضوری به نمایندگی بیمه ندارید. با استفاده از بیمیتو که یکی از شرکت‌های مقایسه و خرید آنلاین بیمه است می‌توانید به راحتی بیمه بدنه خود را از هر شرکتی که می‌خواهید تهیه کنید. کافی است به سایت بیمیتو مراجعه کنید و مشخصات خودروی خود را در قسمت بیمه بدنه وارد کنید؛ با این کار به صفحه مقایسه وارد می‌شوید که در آن می‌توانید قیمت بیمه‌نامه را در بین شرکت‌های مختلف مشاهده و مقایسه کنید. یعنی می‌توانید قیمت بیمه بدنه ایران یا دانا، البرز، آسیا و یا هر شرکت دیگری را ببینید و خرید خود را با اطمینان کامل از نرخ بیمه‌نامه انجام دهید. درباره بازدید از خودروی شما نیز در روند خرید زمانی را مشخص می‌کنید و در زمان تعیین شده کارشناس بازدید به محل اعزام می‌شود. بیمه‌نامه صادرشده نیز به طور رایگان به آدرس شما ارسال می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.