کد مطلب: ۲۶۸۰۰۴

رئیس اتاق اصناف در نامه به وزیر صنعت عنوان کرد:

تا ۶ ماه دیگر کمبود کاغذ نداریم

تا ۶ ماه دیگر کمبود کاغذ نداریم

رئیس اتاق اصناف در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، از پر بودن انبارهای کاغذ برای مصرف ۶ ماه آینده سخن گفت و بحران کاغذ را ساختگی و کار دلالان دانست و خواستار اتخاذ تدابیر لازم شد.

«علی فاضلی» رئیس اتاق اصناف ایران در نامه‌ای به «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت، با موضوع التهابات بازار کاغذ، با اذعان به اینکه «بازار کاغذ در ماه‌های اخیر به دنبال نوسانات نرخ ارز دچار نابسامانی شده است» در عین حال از پیگیری‌های شخص سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر سازمان‌های ذیربط در کارگروه پایش و تنظیم بازار کاغذ، برای حل این مشکل قدردانی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،وی در این نامه که یک نسخه از آن در اختیار مهر قرار گرفته، با بیان اینکه کلیه واردات کاغذ به عنوان کالای اساسی ارز ۳۸۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند، در عین حال از اینکه «در چند روز اخیر شاهد برخی سواستفاده‌ها هستیم که ناشران، چاپخانه داران و صنوف وابسته را به عنوان مصرف کنندگان کاغذ نگران کرده» اظهار تاسف کرده است.

2817706

رئیس اتاق اصناف ایران در نامه خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن اشاره به حجم واردات کاغذ، از عدم کمبود کاغذ مورد نیاز در انبارهای داخلی (حداقل ۶ ماه آینده) خبر داده و عنوان کرده است: متاسفانه برخی واردکنندگان و دلالان با سواستفاده از وضع موجود کشور درصدد ایجاد بحران ساختگی و در نتیجه افزایش قیمت کاغذ هستند، به گونه‌ای که هر بند کاغذ چاپ و تحریر استاندارد ۷۰ گرمی ۷۰*۱۰۰ که با احتساب تمام ضرایب، قیمت تمام شده آن ۱۰۸ هزار تومان می‌شود، با بی‌انصافی حدود ۱۳۵ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

فاضلی از شریعتمداری خواسته که برای بازگرداندن آرامش به بازار کاغذ «همانند گذشته نسبت به این موضوع تدابیر لازم صورت پذیرد».

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.