کد مطلب: ۲۶۵۹۰۴

ترامپ خودروسازن اروپایی را تهدید به وضع تعرفه ۲۰ درصد کرد

ترامپ خودروسازن اروپایی را تهدید به وضع تعرفه ۲۰ درصد کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توئیتری خود نوشت: اگر اتحادیه اروپا موانع تجاری را از سر راه شرکت های آمریکایی برندارد، تعرفه ۲۰ درصدی بر روی تمام خودروسازان اروپایی اعمال می کند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، بار دیگر اتحادیه اروپا را تهدید کرد و در تازه‌ترین اقدام تهدید‌آمیز خود اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا موانع تجاری بر سر راه شرکت‌های آمریکایی را بر ندارد، مالیات ٢٠ درصدی بر روی خودروسازان اتحادیه اروپا وضع خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،این هشدار ترامپ ۲ روز بعد از اظهار نظر ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا به میان آمد که گفته بود کاخ سفید تصمیمی برای افزایش دامنه تعرفه‌های خود بر روی کاهالای اروپایی نگرفته است. همچینین این اظهار نظر ترامپ منجر به سقوط سهام شرکت‌های خودروساز اروپایی از قبیل بی ام و، فولکس واگن، فیات و مرسدس بنز شد؛ ضمن اینکه سهام شرکت‌های خودرو ساز آمریکایی مانند فورد و جنرال موتورز هم به دنبال تهدید ترامپ روند نزولی به خود گرفت؛ اما بعد ضرر خود را جبران کرد.

ترامپ در پیام توئیتری خود نوشت، با توجه به تعرفه‌ها و موانع تجاری که بر روی ایالات متحده و شرکت‌های بزرگ آن و نیز کارگران آمریکایی توسط اتحادیه اروپا ایجاد شده، اگر این تعرفه‌ها و موانع بزودی برداشته و از میان نروند، ۲۰ درصد تعرفه بر روی تمامی خودروهای اروپایی که وارد ایالات متحده می‌شوند و یا در اینجا ساخته می‌شوند، وضع خواهیم کرد.

البته وضع تعرفه ۲۰ درصدی کمی پایین‌تر از رقمی است که پیش از این ترامپ در اوایل سال جاری میلادی وعده اعمال آن را بر روی تمامی شرکت‌های خودروساز خارجی داده بود است. در ماه می سال جاری میلادی کاخ سفید در حال بررسی مالیات ۲۵ درصدی بر روی خودروهای وارداتی از کانادا، ژاپن، مکزیک، آلمان و کره جنوبی بود.

همچنین گفته می‌شود که ترامپ هشدارهایی را به شرکای تجاری آمریکا در سرتاسر جهان در مورد کاهش کسری تراز تجاری آمریکا داده است. این موضوع یکی از وعده‌های ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی او بود و کسری تراز تجاری آمریکا را با بسیاری از کشور به خصوص چین مورد نکوهش قرار داده بود.

بر همین اساس، ترامپ خودروسازان آمریکایی را که محصولات خود را در خارج از مرزهای آمریکا تولید می‌کنند را سرزنش و در سال گذشته میلادی تولید کنندگان داخلی را که خودروهای خود را در خارج از آمریکا تولید می‌کنند را تهدید به وضع تعرفه ۳۵ درصدی کرده بود. بر پایه این گزارش، آمریکا با وضع تعرفه بر روی فولاد و آلومنیوم وارد جنگ تجاری با بسیاری از کشورهای صاحب نام دنیا شده است.

منبع:راشاتودی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.