کد مطلب: ۲۷۲۲۰۸

معاون اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

ترکیه از هر فرمولی برای جذب گردشگر استفاده می‌کند

ترکیه از هر فرمولی برای جذب گردشگر استفاده می‌کند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در کشور برای ارائه خدمات به گردشگران ملزم به رعایت اصول اخلاقی و ضوابط دینی هستیم و معتقد به گردشگری حلال در مناطق تفریحی هستیم اما در کشور ترکیه چنین ضوابطی وجود ندارد و از هر فرمولی برای جذب گردشگر استفاده می‌کند.

حسین امامی اظهار کرد: مقایسه با سایر کشورها معقول نیست اگرچه باید در راستای حل مشکلات زیرساختی و اطلاع رسانی دیدنی‌های استان بیش از این تلاش کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ،امامی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری متنوعی است و دارای جاذبه‌های طبیعی کم نظیری است تصریح کرد: آذربایجان غربی به لحاظ طبیعت گردی و وجود جاذبه‌های طبیعی جز 5 استان برتر کشور است و با توجه به اینکه جاذبه‌های بکر متنوعی در مناطق مرزی و عشایری خود دارد سالانه مورد توجه تعداد زیادی گردشگر است.

امامی با بیان اینکه هر ساله متوسط در حدود 2 میلیون نفر مسافر تابستانه به آذربایجان غربی سفر می‌کند، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش 10 درصدی مسافرین ورودی به استان به خاطر برگزاری جشنواره‌های و برنامه‌های متنوع تابستانی باشیم.

وی ادامه داد: امسال اولین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری کشوری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی همچنین جشنواره فرهنگ غذایی و گردشگری به میزبانی استان برگزار می شود که این نمایشگاه و جشنواره‌ها فرصت ارزشمندی برای رونق صنعت گردشگری استان محسوب می‌شود.

امامی با اشاره به تعداد مسافرین وردی به استان در نوروز سال جاری اظهار کرد: 20 هزار و 280 نفر در واحدهای اقامتی استان اسکان یافتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 50 درصدی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته جمع مسافران ورودی به استان یک میلیون و 83 هزار و 851 نفر بودند، افزود: تعداد مسافران داخلی به استان بیش از یک میلیون و 285 هزار و تعداد گردشگران خارجی نیز 598 هزار و 213 نفر بودند. سال گذشته یک میلیون و 161 هزار نفر در واحدهای اقامتی استان اسکان یافتند.

امامی با اشاره به تعریف 5 محور و مسیر گردشگری برای شناساندن جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و طبیعی در استان تصریح کرد: مسیر شماره یک شامل مسیر ارومیه - سلماس - خوی - چایپاره، مسیر دوم شامل ارومیه- سلماس - خوی - چالدران - شوط - ماکو- بازرگان- پلدشت، مسیر شماره 3 شامل ارومیه - اشنویه- پیرانشهر - سردشت، مسیر شماره 4 شامل ارومیه- نقده- مهاباد - بوکان و در نهایت مسیر شماره 5 شامل ارومیه- میاندوآب - شاهین دژ - تکاب است که اطلاعات مراکز اقامتی، بناهای تاریخی و جاذبه های گدشگری شهرهای مختلف در طول مسیرها مشخص شده و از طریق کتابچه‌های گردشگری در بناهای تاریخی، ادارات میراث فرهنگی استان به گردشگران عرضه می شود.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اون وقت توی ایران برای گردشگری باید عقدنامه با خودت ببری.