کد مطلب: ۲۷۷۴۱۷

فدرال‌رزرو مطرح کرد:

نگرانی تولیدکنندگان امریکایی از جنگ تجاری ترامپ

نگرانی تولیدکنندگان امریکایی از جنگ تجاری ترامپ

گزارش‌ها نشان می‌‎دهد، شرکت‌های وابسته به واردات فولاد و آلومینیوم در امریکا، با وضع تعرفه‌های دولت ترامپ، حالا برای تولید با هزینه‌های بالاتری روبرو هستند. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی امریکا اعلام کرده که جنگ تجاری طولانی‌مدت، به زیان اقتصاد ایالات متحده و سایر کشورها خواهد بود.

کتاب بژ فدرال‎رزرو، به تازگی در گزارشی اعلام کرده، تولیدکنندگانی که به دلیل تعرفه‎های تجاری وضع‌شده برای کالاهای وارداتی تحت تاثیر قرار می‎‌گیرند، نگران آینده خود هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بیزنس‎اینسایدر، کتاب بژ فدرال‌رزرو که اخبار اقتصادی و آمار و ارقام فعالیت‌های تجاری از 12 ناحیه را جمع‌آوری می‌کند، هفته گذشته اعلام کرد که در هر 12 منطقه تولیدکنندگان در مورد تعرفه‌ها‌ی تجاری ابراز نگرانی کرده‌اند. در بسیاری از این مناطق، شرکت‎ها گفته‌اند که سیاست تجاری ایالات متحده، هزینه‌های آنها را افزایش و عرضه را مختل کرده است.

ایالات متحده امریکا در سال جاری اختلافات تجاری با چندین کشور از جمله چین، مکزیک، کانادا و اتحادیه اروپا را آغاز کرده است. کمپانی‌هایی نظیر شرکت لوازم خانگی ویرلپول (Whirpool) که پیش‎تر از وضع مالیات برای واردات ماشین‌ لباسشویی حمایت می‎کردند، حالا ابراز نگرانی می‌کنند که اقدامات دولت برای محافظت از کسب‌وکارهای امریکایی ممکن است آنها را در معرض آسیب قرار دهد.

یک تولیدکننده قوطی کنسرو در مریلند که با افزایش هزینه‎های فولاد مواجه شده، معتقد است که با این روند در مقابل رقبای خارجی که با تعرفه‌های تجاری مواجه نیستند، شکست خواهد خورد.

همچنین در شهر کلیولند در ایالت اوهایو، به دنبال نگرانی‌ها از افزایش قیمت فولاد، بسیاری از تولیدکنندگان برای خریداری فلزات ضروری رقابت و شتابزده عمل می‌کنند.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اما به دنبال این اخبار اعلام کرد که این روند کوتاه‌مدت است و رئیس‌جمهور امریکا امیدوار است تا با باز کردن بازارهای مختلف بتواند زمینه تجارت بیشتری را در سراسر جهان فراهم کند.

این در حالی است که جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو معتقد است، جنگ تجاری طولانی‌مدت که کالاهای بیشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به زیان اقتصاد امریکا و سایر کشورها است.

از دیدگاه او، به طور کلی اقتصاد کشورهایی که به تجارت آزاد ادامه می‌دهند و موانعی نظیر تعرفه‌ و مالیات در نظر نمی‌گیرند، سریع‌تر رشد می‌کند و همچنین از درآمد و بهره‌وری بالاتری برخوردارند.

بر اساس این گزارش، تمام مناطقی که اطلاعات مربوط به تجارت آنها تا نهم جولای جمع‌آوری شده بود، رشدی متوسط داشته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.