کد مطلب: ۶۱۰۰۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

«جان دانش‌آموزان مهم‌تر از نمره است!» / امروز تعطیلی مدارس اعلام می‌شود؟

«جان دانش‌آموزان مهم‌تر از نمره است!» / امروز تعطیلی مدارس اعلام می‌شود؟

با شیوع اومیکرون بار دیگر برخی از خانواده‌ها خواهان تعطیلی مدارس برای کرونا شدند. آنطور که معاون بهداشت وزارت بهداشت گفته، قرار است امروز برای مقابله با سویه امیکرون و تعطیلی مدارس تصمیمات قطعی گرفته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شناسایی اومیکرون، سویه جدید کرونا در کشور، نگرانی‌ها برای شیوع بیشتر این سویه بالا رفته است. حالا برخی از خانواده‌ها نگران حضور دانش‌آموزان در مدارس هستند.

تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس

آنطور که کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت به ایلنا گفته، قرار است امروز در ارتباط با تصمیمات برای مقابله با سویه امیکرون و تعطیلی مدارس تصمیمات قطعی گرفته شود.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هنوز در ابهام قرار دارد. این در حالی است که پیش از شناسایی اومیکرون در کشور نیز اخیرا ابتلای دانش‌آموزان به کرونا خبرساز شد.

تجارت‌نیوز در گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نوشت. بر اساس این گزارش ۲ هزار دانش‌آموز در تهران، ۱۸۰ دانش‌آموز در بویراحمد، ۴۸ دانش‌آموز در قم و ۱۵ دانش‌آموز و چهار معلم در ایلام؛ این آخرین آمار از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان به کرونا تا اواسط آذرماه بود.

جان دانش‌آموزان مهم‌تر از نمره!

حالا با شیوع اومیکرون بار دیگر برخی از خانواده‌ها خواهان تعطیلی مدارس برای کرونا شدند. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به تعیطلی مدارس برای شیوع اومیکرون می‌خوانید.

«مدرسه را تعطیل کنید، جان دانش‌آموزان واجب‌تر است.»

«برای کسی مهم نیست که ما کرونا بگیریم. ذره‌ای به جان دانش‌آموزان اهمیت دهید. یک نمره چقدر مهم است که ما جامان را برایش به خطر اندازین!»

«خواهش می‌کنم تعطیل کنید. مدارس که در هفته یک یا دو روز بیشتر نیست. اما فرزند پیش‌دبستانی من هر روز کلاس دارد.»

«وزیر محترم آموزش‌و‌پرورش هم به جای اینکه اصرار بر حضوری بودن مدارس کند فکری به حال سیستم تهویه هوا و دستگاه‌های ضد عفونی مدارس کند. جان فرزندانمان مهم‌تر از درس آنهاست.»

«دبیرستانیم، متاسفانه ما را مجبور می‌کنند که به مدرسه برویم. حتی انضباط هم از ما کم می‌کنند. با اینکه اختیاری است اما چاره‌ای نیست.»

«درس واجب‌تر است یا سلامتی فرزندان؟ در و پنجره‌ها در مدارس باز هستند. دانش‌آموزان با لباس گرم هم سردشان می‌شوند و سختشان است که در کلاس حاضر باشند. مدارس ابتدایی را تعطیل کنید.»

تکرار ماجرای ابتلای دانش‌آموزان به کرونا

«سال گذشته که امتحانات را برای پایه نهم حضوری کردید، به شخصه دیدم که سر همین امتحانات حداقل ۱ نفر از دانش‌آموزان کرونا گرفتند. ما خانوادگی کرونا گرفتیم که مجبور شدیم برای درمان وام بگیریم که حداقل ۳۰ میلیون تومان روی دستمان خرج انداخت.»

«من یک معلمم و یک بار در میان تدریس می‌کنم. دانش‌آموزان اصلا در مدارس رعایت نمی‌کنند. در کلاس ماسکشان می‌افتد و ضدعفونی ندارند. مدارس باید تعطیل شوند.»

البته در این میان برخی از خانواده‌ها موافق حضوری بودن مدارس هستند. آنها بر این باورند آموزش حضوری از سطح علمی دانش‌آموزان کاسته است.

سرعت شیوع اومیکرون بیشتر از دلتا

علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی نیز با اشاره به خطر افزایش تصاعدی و انفجاری کرونا با سویه اومیکرون به ایسنا گفت: «واریانت جدیدی را که به نام اومیکرون وارد کشور شده، باید به دلیل خصوصیاتی که دارد، بسیار بسیار جدی در نظر بگیریم. از نظر میزان انتقال و سرعت شیوع حتی اگر بخواهیم آن را با دلتا که انتقال‌پذیرترین ‌واریانتی بود که شناسایی شد، مقایسه کنیم، می‌بینیم که میزان انتقال و سرعت شیوع اومیکرون از دلتا هم بیشتر است.»

با شناسایی اومیکرون، سویه جدید کرونا برخی کشورها مانند امریکا و انگلستان اقدامات پیشگیرانه از جمله دورکاری را در دستور کار قرار دادند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لامصبا چرا تعطیل نمی کنید ؟؟ هیچ پروتکلی رعایت نمیشه ؟ منتظرین بمیریم بعد تعطیل کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    جان هرکیو دوست دارین
    تعطیل کنید.

  • ناشناس

    مگه میشه درسها مجازی داده شه امتحانات حضوری ظلم به همه ی بچه ها درمدرسه هیچ بچه ای نمی توانند رعایت کنند

    • ناشناس

      حالا که شده کاریشم نمیشه کرد باید با این بی رحمی بسازیم

  • ناشناس

    کرونا شوخی نیست!
    مدارس را هر چه زودتر تعطیل کنید
    نگران نباشید بچه‌ها تقلب نمی‌کنند اونی که درس خونه همیشه درسشو میخونه هم در حضوری و هم مجازی
    تنبل هم که همیشه تو کلاس حضوری تقلب می‌کنه حالا چه فرقی داره مجازی باشه یا حضوری
    اگر به حرفهایمان گوش نمی‌دهید یعنی یه ذره هم ارزش نداریم….
    #غیرحضوری_کنید

  • ?? خواهرم

    ?????????????? خواهرم رفته حضوری امتحان داده الان امیکرون گرفته براش دعا کنید وضعش خرابه بیچاره دوتا ماسک میزد چرا گرفت آخهههه
    هنوز فردا میریم تست بدیم ببینیم ما هم گرفتیم یا نه

  • ناشناس

    سلام
    ما در یکی از روستا های جاده چالوس زندگی می‌کنیم
    آخه مگه چقدر با کرج فاصله داره
    امروز وقتی رفتم امتحان بدم یکی از بچه هایی را که کرج درس میخونه دیدم بهش گفتم مگه مدرسه نداری گفت نه مدرسه ما هنوز باز نشده حالا بگذریم
    نصف و شاید بیشتر اون کسانی که به مدرسه میان سرما خوردن اصلا هم فاصله رعایت نمیشه
    بعد مسئولین دائم توی تلویزیون میگن مدارس با شیوه نامه های و…. فقط حرف حرف حرف موقع کار که میشه هیچ کدوم مسئول نیستن تروخدا غیر حضوری کنین

  • ناشناس

    تعطیل کنن مدارس الاقل این چندماه که مونده سال جدیدمهرماه حضوری بشه بهتره نه الان

  • ناشناس

    کسی به بچهای مارحم نمیکنداتشی روشن شده ترخشک باهم میسوزن حق ناس هست ماکه بچهامون جزمدرسه که مجبوریم بفرستیم نه تفریح نه مهمانی نه جای هرچی سرمایی ایدازمدرسه هست چون هیچ رعایت درمدرسه نمیشه

  • ناشناس

    تمام کشورها دارن به سمت قرنطینه شدن میرن مسئولان بی مسئول ما اصرار به بازگشایی مدارس دارن هر چقدر هم تهویه کلاسها خوب باشه بازم کرونا از یک دانش آموز به دیگر دانش آموزان انتقال پیدا میکنه مت خودم در محل کارم با اینکه درها کاملا باز هستن به کرونا مبتلا شدم درسته بهبود پیدا می‌کنیم ولی کلی عوارض داره مخصوصا روی مغزکه باعث عدم تمرکز بیشتر میشه میگن حضور در مدارس اجباری نیست ولی آموزش مجازی هم نداریم این یعنی چی

  • دانش آموز قلهک

    سلام
    کسی از روش برگزاری امتحانات خرداد خبر داره ؟