خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۲۷۸۰

چه اقداماتی در زمستان انجام دهیم تا کولر آبی ما سالم بماند؟

چه اقداماتی در زمستان انجام دهیم تا کولر آبی ما سالم بماند؟

سرویس کولر آبی برای فصل زمستان اقدام مهمی است که بایستی برای نگهداری و افزایش طول عمر کولرهای آبی آن را انجام داد. طی کردن مراحل این کار نیاز به ابزار، مهارت و حوصله دارد و بهتر است برای انجام این کار شرایط ذکر شده مهیا باشند. در ادامه در این مورد توضیحاتی ارائه می شود.

سرویس کولر آبی اقدامی است که بسیاری از افراد گمان می کنند تنها با شروع فصل گرما یا در ادامه این فصل بایستی آن را انجام دهند، اما این تصور کاملا نادرست و غلط می باشد زیرا کولرهای آبی محصولاتی یکبار مصرف نیستند و در صورت نگهداری درست می توان آنها را برای سال های طولانی استفاده کرد. کولرهای آبی از دهه ها پیش در ایران مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند و استفاده از آنها همچنان ادامه دارد، و حتی با گسترش استفاده کولرهای گازی، این محصولات توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار فروش حفظ کنند. در واقع قیمت پایین‌تر و همچنین تعمیر و نگهداری آسان‌تر باعث رقابت آنها با کولرهای گازی شده است. این کولرهای با سیستم کلی گردش آب و گرفتن هوای بیرون و انتقال آنها از پوشال‌های خیس شده کار می‌کنند، و سازوکار آنها با آب باعث شده که این محصولات نیاز بیشتری به مراقبت و نگهداری داشته باشند، و علاوه بر فصل تابستان بایستی در فصول سرد سال نیز از آنها مراقبت کرد. ما در ادامه این متن قصد داریم شما را با اقدامات لازم برای نگهداری کولر آبی در فصل زمستان آشنا کنیم.

قطع برق و تخلیه آب اولین اقدامات برای سرویس کولر آبی برای فصل زمستان

سرویس کولر آبی در فصل زمستان و تابستان یک نکته مهم دارد و آن قطع کردن جریان برق است. با انجام این اقدام می‌توان بقیه امورات سرویس کاری را با اطمینان و کیفیت بیشتری انجام داد و از بروز اتصالی‌های برقی و همچنین بروز حوادث مالی و جانی جلوگیری کرد. اگر کلیدهای مدیریت کولر به صورت روکار و در فاصله نزدیکی قرا دارند می‌توان آنها را به طور کامل جمع کرد و اگر کولر در جایی مثل پشت بام و غیره قرار دارند توصیه می‌شود اتصالات آنها را به صورت مطمئن از یک جای مناسب جدا کرده، و به صورت کامل با نوار چسب برق و یا دیگر ابزار عایق کنید.

سرویس کولر آبی در زمستان چند مرحله کلی دارد که دومین مرحله آنها تخلیه آب کولر است. اگرچه کولرهای آبی معمولا از ورقه های ضد زنگ ساخته می‌شوند اما تخلیه آب آنها لازم و ضروری است. با این کار می‌توان از پوسیدگی بدنه فلزی کولرها جلوگیری کرد و طول عمر مفید آنها را افزایش داد. مزیت دیگر تخلیه آب کولر جلوگیری از ورود رطوبت به قسمت‌های الکتریکی کولر مثل پمپ و موتور می‌باشد. اگر در فصل زمستان آب در داخل کولر باقی بماند، به دلیل برودت هوا و شبنم‌های شبانه، آب به داخل قسمت‌های برقی موتور و پمپ‌ها وارد می‌شود و می‌تواند باعث سولفاته زدن آنها و اتصالی و حتی سوختن آنها در فصل تابستان شود. همچنین تخلیه آب از رشد قارچ‌ها و میکروب‌ها در درون کولر جلوگیری می‌کند. توصیه می‌شود پس از تخلیه آب کولر حتما قسمت‌های خیس را با ابزار مناسب خشک نمایید و سعی کنید هیچ رطوبتی در کولر باقی نماند.

سرویس کولر آبی در فصل زمستان

روغن‌کاری، رسوب‌زدایی و چند اقدام اقدام تخصصی برای سرویس کولر آبی

سرویس کولر آبی در فصل زمستان نیاز به یک سری اقدامات تخصصی دیگر نیز دارد که یکی از مهمترین آنها روغن‌کاری است. اگر چه موتور و یا پمپ در این مدت کارکردی ندارند اما می‌توان با روغن‌کاری از پوسیدگی آنها جلوگیری کرد و همچنان آنها را برای استفاده در فصل تابستان آماده به کار نگه داشت. برای این کار توصیه می‌شود حتما از روغن‌های استاندارد و با کیفیت استفاده شود، زیرا عدم روغن‌کاری و یا استفاده از روغن‌های بی‌کیفیت باعث می‌شود که اولین اقدام شما در فصل تابستان مراجعه به مراکز تعمیر کولر آبی ، و رفع عیب و خرابی کولر خود باشد. همچنین در کنار روغن‌کاری توصیه می‌شود کار رسوب‌زدایی را نیز انجام دهید. همان‌گونه که آب می‌تواند باعث پوسیدگی کولر آبی شود، رسوبات مختلف از جمله شوره‌های نمکی نیز همین اثرات مخرب را دارند، به همین دلیل توصیه می‌شود با یک برس مناسب و با حوصله شوره‌زدایی را انجام دهید.

سرویس کولر آبی برای فصل زمستان به این موارد ختم نمی‌شود و رعایت چند نکته دیگر نیز لازم است. برای مثال بهتر است تسمه کولر جدا شده و در داخل یک کیسه در داخل کولر و یا داخل منزل نگهداری شود. همچنین در صورت امکان شناور و شلنگ‌های کولر جدا شده و در داخل کیسه و یا کاور مناسب در داخل کولر قرار گیرند و در نهایت با استفاده از کاورهای کولر آبی، پلاستیک و یا پارچه‌های ضد آب روی کولر عایق‌بندی شود تا از ورود سرما، رطوبت و آب به داخل آن جلوگیری شود. در نهایت نیز بایستی پنجره یا دهانه کانال کولر که به داخل ساختمان راه دارد، به وسیله ابزار استاندارد و به صورت حرفه‌ای بسته شود تا از اتلاف انرژی در فصل زمستان جلوگیری شده و راه ورود حشرات و جانوران مختلف به داخل منزل بسته شود.

سرویس‌کاران عنوان بهترین مرکز سرویس کولر آبی در تهران

تعمیر و سرویس کولر آبی در فصل زمستان و تابستان

سرویس کولر آبی در فصل زمستان شامل اقداماتی بود که در قسمت‌های قبلی به آنها اشاره شد، با این حال اگر عیب و خرابی در کولر آبی شما وجود دارد بهترین زمان برای رفع آنها فصل زمستان است. در این حالت می‌توان با دغدغه و قیمت کمتری نسبت به فصل تابستان کار تعمیر کولر آبی را انجام داد. به طور کلی تعمیر و سرویس کولر آبی در فصل‌های زمستان و تابستان اقدامی است که برای انجام آن بایستی حتما به مراکز تخصصی در این حوزه مراجعه کرد زیرا کیفیت سرویس و یا تعمیر انجام شده در طول عمر و بازدهی کولرهای آبی تاثیرات مستقیم دارد. امروزه برای امورات تعمیراتی و سرویس کولر آبی در تهران مراکز مختلفی فعالیت دارند که یکی از بهترین آنها مجموعه سرویس‌کاران است. این مرکز تخصصی با بیش از 10 سال سابقه کاری و با به‌کارگیری بهترین تعمیرکاران، خدمات تخصصی در حوزه کولرهای آبی ارائه می‌دهد، و با کیفیت تضمینی و مناسب‌ترین قیمت امورات سفارشی مشتریان را انجام می‌دهد. سرویس کاران به عنوان بهترین مرکز سرویس کولر آبی در تهران آمادگی دارد به صورت آنلاین برای تعمیر کولر آبی و همچنین سرویس کولر آبی در فصل زمستان و تابستان سفارشات مشتریان خود را ثبت کرده و مشاوره‌های خدماتی جامع ارائه دهد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت رسمی این مجموعه به آدرس اینترنتی www.serviskaran.ir مراجعه نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.