کد مطلب: ۵۹۵۶۳۵

با تحقیق و تفحص از شستا و صندوق بازنشستگی صداوسیما موافقت شد

با تحقیق و تفحص از شستا و صندوق بازنشستگی صداوسیما موافقت شد

سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از موافقت این کمیسیون با تحقیق و تفحص از شستا و صندوق تامین اجتماعی بازنشستگی صداوسیما در صحن علنی مجلس خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با تحقیق و تفحص از شستا و صندوق تامین اجتماعی بازنشستگی صداوسیما در صحن علنی مجلس خبر داد.

کیومرث سرمدی واله در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه امروز دو دستور کار داشت که یکی بحث تحقیق و تفحص از شستا (شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی) بود و با دعوت از رئیس سازمان تامین اجتماعی و رئیس شرکت شستا موارد مورد تحقیق و تفحص در ۱۰ بند مطرح شد.

وی در ادامه تصریح کرد: مباحثی مانند انتصابات با صلاحیت های غیر حرفه ای و استفاده از افراد غیر توانمند و کارشناس در پست های مختلف، عملکرد غیر شفاف شستا که بزرگترین شرکت مالی سازمان تامین اجتماعی است و بی عدالتی در توزیع خدمات درمانی اعم از ضعف ارائه خدمات در بیمارستان های شهرهای دور و تمرکز امکانات در تهران از جمله این موارد بود که مورد سوال قرار گرفت. همچنین ضعف در مدیریت در بعضی از استان ها و عدم عدالت در پرداخت های داخل سازمان و اختلاف فاحشی که بین پرداخت های مختلف وجود دارد از دیگر موضوعات مطرح شده در این رابطه بود.

نماینده مردم اسدآباد در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از محورهای این تحقیق و تفحص اعمال نظر غیر کارشناسی درباره ازکارافتادگی ها بود به این نحو که در مواردی بعضی از افراد که واقعا ازکارافتاده هستند اینگونه تشخیص داده نمی شوند و بعضا افرادی که ممکن است مشکلات آنها در حد از کار افتادگی نباشد، ازکارافتاده محسوب می شوند.

سرمدی محور بعدی این تحقیق و تفحص را عدم حمایت از کارگران ساختمانی و فرشبافان و بالطبع اقشار آسیب پذیر تحت حمایت این سازمان برشمرد و گفت: بحث آخر نیز فقدان اطلاع رسانی به موقع از ورود شستا به بازار بورس و سرمایه بود. اینها مواردی بود که مطرح شد و شخص متقاضی تحقیق و تفحص توضیحات لازم را ارائه کرد و مسئولین هم به دفاع و ارائه گزارش لازم پرداختند که در نهایت با رای مخفی اعضای کمیسیون اجتماعی این تحقیق و تفحص رای آورد که در صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی در رابطه با دستور دوم جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستور بعدی در رابطه با تحقیق و تفحص از صندوق تامین اجتماعی بازنشستگی صداوسیما بود که چند محور داشت. از جمله درآمدهای ارزی، ریالی، هزینه ها و واردات آنها تا نحوه فروش املاک و مستغلات و نحوه جذب نیرو در این صندوق، بحث اخذ ارز ۴۲۰۰ به مبلغ اخذ شده و نحوه هزینه کرد آن و حضور برخی از نمایندگان ادوار و بازنشستگان کشوری در این صندوق مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این موضوع نیز با بیان نماینده تحقیق و تفحص و دفاعی که مسئولین این صندوق از صداوسیما داشتند، در نهایت با اجماع نمایندگان کمیسیون اجتماعی این موضوع نیز رای مثبت گرفت و قرار شد بررسی و ادامه کار در صحن علنی مجلس پیگیری شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رفاه و آسایش، حق مسلم ماست

    شما به اصطلاح نمایندگان، دردهای اصلی رو رها کردین و مدام به دردهای فرعی که آخرش هم بی نتیجه است، می پردازین تا وانمود کنید که مثلا کار می کنید. من که با این کارهای شما سرگرم نمیشم و به خدا واگذارتان کردم. اقتصاد کشور داره زار زار گریه میکنه!!!

    • ناشناس

      عزیز اقتصاد فلج نشات گرفته از از همین باندبازی هاست
      بطور مثال صندوق بازنشستگی صدا و سیما سهام بیمه شرکت سرمد که متعلق به پسردایی بوده با 200 تومان خرید و به مبلغ 2000 تومان فروخت همه مردم که 2000 تومان خرید به ضرر 1500 تومانی فروختن و رفتن

  • ناشناس

    شستا مکانی برای برای دادن پست و مقام مدیریتی به اقوام در زیر مجموعه ها است