خبر فوری:

کد مطلب: ۱۳۹۰۵۲

تلاش سناتور ارشد آمریکایی برای تحریم شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر

تلاش سناتور ارشد آمریکایی برای تحریم شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر

یک سناتور ارشد آمریکایی قصد دارد یک متمم به طرح تحریمی ایران اضافه کند که بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی کشورمان را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از پایگاه خبری واشنگتن اگزمینر، جان کورنین سناتور ارشد آمریکا از ایالت تگزاس و دومین مقام عالی اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا متممی را برای اضافه شدن به تحریم‌های ایران پیشنهاد داده که هدف آن تحریم ماهان‌ایر، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی تجاری ایران است.

کورنین در سخنرانی خود در سنا گفت که پیشنهاد او وزارت امنیت داخلی را ملزم می‌کند تا فهرستی از فرودگاه‌هایی که شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر به آنها پرواز دارد،‌ تهیه کند و تمهیدات امنیتی برای آمریکایی‌هایی که به این فرودگاه‌ها سفر می‌کنند را افزایش دهد.

این سناتور آمریکایی مدعی شد که‌ ماهان‌ایر یک مسیر ویژه برای انتقال افراد، تسلیحات و ایدئولوژی خشن در سراسر منطقه است.

کورنین در سنا هم‌چنین تاکید کرد که هواپیمایی ماهان در ماه‌های اخیر مسیرهای بین‌المللی خود به فرودگاه‌های اروپا را گسترش داده است.

بر اساس این گزارش، سنای آمریکا قرار است این هفته درباره متمم‌های قانون تحریم‌های ایران رای‌گیری کند. پیش از این نیز برخی سناتورهای آمریکایی پیشنهادهایی را برای تحریم شرکت‌های هواپیمایی مطرح کرده بودند.

اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، پیش از این با انتشار گزارشی ایران‌ایر، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را به نقل و انتقال نیرو و تسلیحات به سوریه متهم کرده بود. در این گزارش که در نشریه اینترنتی Real Clear Defense منتشر شد، آمده بود که از زمان امضای توافق هسته‌ای با ایران، نه تنها ایران‌ایر از فعالیت‌های خود نکاسته است، بلکه شرکت هواپیمایی ماهان نیز به ابزاری برای رساندن نیرو و تسلیحات به متحدان ایران در سوریه تبدیل شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.