کد مطلب: ۵۰۶۵۱۸

هزار دستگاه «تارا» در ماه بهمن تولید می‌شود

هزار دستگاه «تارا» در ماه بهمن تولید می‌شود

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: بهمن امسال تولید انبوه این خودرو را با یک هزار دستگاه شروع خواهیم کرد و سال آینده آن را به ۵۰ هزار دستگاه خواهیم رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «تارا» جدیدترین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌شمار می‌رود که گفته می‌شود ۹۲درصد از سازندگان قطعات این محصول، داخلی هستند. این خودروی ملی که ایران‌خودرو آن را ایمن‌ترین محصول گروه صنعتی خود معرفی کرده با موتور تقویت شده، بهمن ماه امسال به تولید انبوه خواهد رسید.

کیانوش پورمجیب معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو، در پاسخ به سوالی درباره تیراژ ماهانه تولید تارا گفت: بهمن امسال تولید انبوه این خودرو را با یک هزار دستگاه شروع خواهیم کرد و سال آینده آن را به ۵۰ هزار دستگاه خواهیم رساند.

مهم‌ترین ویژگی محصول تارا را ایمنی خودرو بیان می‌کند و می‌گوید: می‌توانیم بگوییم «تارا» ایمن‌ترین خودروی گروه صنعتی ایران‌خودرو برای سرنشینان و عابران پیاده از بدو تولید تاکنون به‌شمار می‌رود که در تست‌های تصادف انجام ‌شده در خارج از کشور نیز نتایج بسیار خوبی را به‌دست آورده است.

وی در تشریح ایمنی بدنه خودروی تارا توضیح می‌دهد: تارا به دلیل استفاده از ورق‌های با استحکام بالا معروف به دوفازی، به‌کارگیری ورق‌های TWB یا همان ورق‌های با دو ضخامت، معماری درست و برای نخستین بار بهره‌گیری از جوش‌های لیزری، دارای بدنه‌ای بسیار مستحکم با وزنی سبک است.

پورمجیب با اظهار اینکه تارا نخستین خودرو از محصولات ایران‌خودرو به شمار می‌رود که تست تصادف عابر پیاده را نیز در خارج از کشور با موفقیت گذرانده است، اضافه می‌کند:‌ بر اساس آزمون تصادف عابر پیاده، سپر خودرو باید به‌گونه‌ای عمل کند که هنگام تصادف پای رهگذر را به سمت جلو پرتاب کرده و به جای اینکه فرد به زیر خودرو کشیده شود، روی درب موتور بیفتد.

وی در تکمیل توضیح خود با بیان اینکه درب موتور نیز باید این ویژگی را داشته باشد که اگر سر عابر به آن برخورد کرد، منجر به ضربه عارضه‌دار به فرد نشود، ادامه می‌دهد: چند نقطه درب موتور تست می‌شود که در آن میزان تغییر شکل، نیروی وارده و ویژگی‌های دیگر را اندازه می‌گیرند.

تولید انبوه موتور بومی +TU5 با ظرفیت ۱۵۰ هزار دستگاه در سال

پورمجیب با اعلام اینکه اکنون ایران‌خودرو امکان تولید انبوه موتور +TU5را دارد، می‌گوید: ایران‌خودرو با قابلیت تولید روزانه یک هزار دستگاه، توانایی افزایش ظرفیت تولید موتور +TU5 را تا ۱۵۰ هزار دستگاه در سال دارد؛ البته اگر همه تمرکز خود را بر تولید این موتور بگذاریم، قادر به تولید ۲۵۰ هزار دستگاه در سال هم خواهیم بود.

با این حال وی با یادآوری اینکه چون در حال تولید همزمان موتورهای TU5 و +TU5 هستیم، تصریح می‌کند:‌ بنابراین قادر به تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه موتور +TU5 خواهیم بود که با توجه ‌به این ظرفیت، از آن فقط برای محصولات تولیدی ایران‌خودرو استفاده می‌کنیم.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه از ابتدای سال آینده ایران‌خودرو به تولید یک هزار دستگاه موتور +TU5 در روز خواهد رسید، یادآور می‌شود: از اواخر امسال شروع به استفاده از این پیشرانه در محصولات خود خواهیم کرد که نخستین خودروی تجهیز شده به آن، رانا پلاس و دومین خودرو، تارا است.

پورمجیب مصرف سوخت موتور +TU5 را نسبت به TU5 هفت درصد کمتر اعلام می‌کند.

وی با اظهار اینکه در مجموع حدود دو سال برای طراحی و تولید تارا وقت گذاشته‌ایم، توضیح می‌دهد: طراحی و ساخت بدنه خارجی که مهم‌ترین قسمت طراحی خودرو به شمار می‌رود حدود یک سال زمان برد.

منبع: دنیای‌اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    موتور بومی کدومه؟
    تمام خانواده ایران خودرو موتور پیکان به طرحهای مختلف استفاده میکنند.
    تمام خانواده سایپا از موتور پراید با طرحهای مختلف استفاده میکنند.
    قابلیت موتورهای پیکان 1600 تا 2200 سی سی
    قابلیت موتورهای پراید 1300 تا 1800 سی سی
    اگر هزار مدل دیگه هم در ایران این دو خودرو خراب کن خودرو بسازند به همین دو مدل موتور رجوع میکنند چون سواد درست و حسابی مهندسانشان ندارند.

  • ناشناس

    موقع به تحویل فلان فلان خودرو میرسه میگن ما قطعه نداریم پس چطور اینها را فرطی فرطی میسازین 10 برابر ارزش واقعی به این ملت می فروشید

  • ناشناس

    من ثبت نام کردم پیام اومده برنده تارا اتومات شدم،ولی،ماشین رو به نرخ روز حستب میکنن،الان تقریبا دویست میلیون میخواد،به امید خدا به وعده هاشون عمل کنن