خبر فوری:

کد مطلب: ۵۸۵۷۷۰

جریمه‌های سنگین در انتظار واکسن گریزها

جریمه‌های سنگین در انتظار واکسن گریزها

با وجود واکسیناسیون قشر زیادی از مردم و واردات واکسن‌های مختلف به کشور اکنون نگرانی مسئولان تبلیغات ضد واکسن و افراد واکسن‌گریز است و در اینباره جریمه‌های سنگینی اعمال خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود سرریز شدن واکسن به سبد واکسیناسیون کرونا، اضافه شدن واکسن تولید مشترک ایران و کوبا و افول موج پنجم این روزها نگرانی عمده مسئولان وزارت بهداشت متوجه تبلیغات ضد واکسن و افراد واکسن‌گریزی است که بدون هیچ منطق علمی با هرگونه واکسن مخالفند. طبق اولتیماتوم وزارت بهداشت و اجرای قرنطینه هوشمند، محدودیت‌ها و جریمه‌های سنگینی در انتظار افراد واکسن گریز است.

مصطفی قانعی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید: افرادی که واکسن نزنند قوانین جدی شامل حالشان خواهد شد چرا که واکسن اکنون در دسترس است و همه باید واکسن بزنند.

قانعی در تشریح چگونگی عملکرد سامانه مدیریت هوشمند کرونا اعلام کرده که موضوعیت این طرح این است که با این شیوه کسب و کارها بازگشایی می‌شوند و دیگر برای افرادی که ناقل بیماری نباشند و واکسن هم تزریق کرده باشند، محدودیتی اعمال نخواهد شد و بر این اساس بر جمعیتی محدودیت اعمال می‌شود که واکسن نزدند یا ناقل بیماری هستند. بنابراین سایر افراد کسب و کارشان برقرار است و اگر می‌خواهند تردد یا سفر داشته باشند این اقدام برایشان تسهیل می‌شود.

به گفته وی، کسانی که واکسن تزریق کردند به شکل توالی تست می‌شوند تا در صورت ابتلا، بیماری را منتقل نکنند. البته در مورد کارمندان دولت تصمیماتی گرفته شده است و کسی نمی‌تواند کارمند دولت باشد و واکسن نزده باشد.

او درباره رصد کردن سفرها و مسافران پس از آغاز به کار سامانه هوشمند مدیریت کرونا نیز می‌گوید: اطلاعات هرکسی که واکسن دریافت کرده است (کدملی و خودرو) در سامانه موجود است، بنابراین زمانی که خودرو از مقابل دوربین عبور می‌کند مشمول جریمه نمی‌شود؛ اما برای کسی که واکسن نزده است جریمه‌های سنگینی قائل می‌شویم.

منبع: روزنامه ایران

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جالبه اول ممنوع میکنن چند صد هزار نفرو میکشن بعد یهو 180 درجه میچرخن اجباری میکنن

  • ناشناس

    واکسن نباید اجباری باشه.دلیلی نمیبینیم واکسن بزنیم وقتی میبینیم واکسن زده ها هم به کرونا مبتلا میشوند.بابام ۶ ماه پیش زده.دوباره الان باید دوز سوم رو هم بزنه.اصلا فایده نداره.تازه واکسن عوارض هم داره

  • ناشناس

    دوس نداریم واکسن بزنیم،به کسی ربطی نداره.اگه راست میگید برنج و بقیه مواد خوراکی رو ارزون کنید.برنج هم از سفره هامون پر کشید.

  • ناشناس

    بخدا کشته خواهی شد

  • ناشناس

    این اقایی که حرف ازاجباروجریمه ,نزدن واکسن میزنه , راجع به واکنش وحساسیتهایی که دربرخی افراد,نه همه بدلیل تزریق واکسن ایجادمیشه وبعضی فوت می کنندخوب ازپرداخت غرامت به بازماندگان, هم کمی حرف بزنه.واکنش بدن همه انسانها که مثل هم نیس!نمونه هاشوداریم میبینیم.

  • رحیمی

    بازماندگان این افرادی که بخاطر تزریق واکسن فوت کردند تکلیفشون چیه؟؟کسی جواب مرگ این افراد را میده تا ما هم واکسن بزنیم همه مردم را تیرباران کنید و بکشید
    تا راحت و آسوده چپاول کنید