کد مطلب: ۶۳۴۵۳۵

جزئیاتی جدید از معافیت سربازی متأهلان/ حقوق سربازان افزایش پیدا کرد

جزئیاتی جدید از معافیت سربازی متأهلان/ حقوق سربازان افزایش پیدا کرد

در نشست علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اخباری مبنی بر تصویب معافیت سربازی متأهل مطرح شد. جزئیات این طرح چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیاتی جدید معافیت سربازی متأهلان چیست؟

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با جزء الحاقی ۳ بند (الف) تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس جزء الحاقی ۳ بند (الف) تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- در اجرای ماده(۴۹) قانون خدمت وظیفه عمومی، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیر عملیاتی حداقل شصت درصد(۶۰%)، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل هفتاد و پنج درصد(۷۵%) و حقوق سربازان متاهل نوددرصد(۹۰%) حداقل دریافتی کارکنان نیروهای مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می شود و دستورالعمل آن باتوجه به تحصیلات و درجات آنان توسط ستاد کل نیروهای مسلح تهیه می شود .

پرداخت فوق العاده ماده(۵۰) قانون خدمت وظیفه عمومی نیز کماکان استمرار می یابد.

همچنین نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بندالحاقی ۳ تبصره ۱۰ را که مربوط به خدمت سربازی است را تصویب کردند.

طبق این مصوبه در خصوص سربازی، با رعایت اصل یکصد و دهم(۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی(سربازی) به صورت رایگان معاف می‌شوند.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی این بند، اختیار خرید سربازی برای مشمولان غایب خارج از کشور را به ستاد کل نیروهای مسلح دادند.

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف کردند که به فرزندانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد در استان هایی با نرخ باروری پایین به دنیا می آیند، سهام اختصاص داده شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حقوق سرباز

    فقط افزایش حقوق کافی نیست باید پیگیر باشید این حقوق واقعا به سرباز برسه. امسال گفتن حقوق سرباز ۱٫۵۰۰تومنه ولی این مقدار به سرباز نمیرسه اغلب ۱٫۲۰۰ میدن بعضی جاها ۹۰۰ میدن. باید نهاد باررسی و پیگیری از حقوق سرباز ها باشه و رسیدگی کنه به تخلفات پرداخت حقوق.مورد بعدی هم حقوق سرباز باید وابسته به حقوق نیرو های مسلح باشه وقتی حقوق اونا افزایش پیدا کرد حقوق سرباز ها هم خودکار افزایش پیدا کنه. وگرنه حقوق سرباز بر اساس حقوق یک سال پیش نیروهای مسلح تعیین میشه و این درست نیس

  • ناشناس

    نمیدونید از کی اجرایی میشه؟؟