خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۳۰۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

جزییات قیمت خودروهای پیش‌فروش ایران‌خودرو/اعتراض مردم به خودروسازان

جزییات قیمت خودروهای پیش‌فروش ایران‌خودرو/اعتراض مردم به خودروسازان

قیمت خودروهای پیش‌فروش ایران‌خودرو به نرخ روز محاسبه می‌شود. امروز پیش‌فروش یکساله پنج مدل خودرو در شرایطی شروع شده است که بسیاری از خریداران درباره نرخ قطعی این خودروها تردید دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز پیش‌فروش پنج مدل خودروی ایران‌خودرو از امروز آغاز شده است و مصرف‌کنندگان بازار خودروی ایران که سالهاست نسبت به انحصار وگرانی در این بازار انتقاد دارند، این نوبت پیش‌فروش خودرو را مانند دفعات پیش بهانه‌ کرده‌اند تا دوباره انتقاداتشان را به این بازار مطرح کنند.

سیل قابل توجهی از پیام شهروندان هم وجود دارد که خریداران این بازار را سرزنش کرده و از آنها می‌خواهند که خودرو نخرند.

تعدادی از انتقادات مخاطبان تجارت‌نیوز در این زمینه در ادامه می‌آید:
- «نخرید،نخرید، نخرید، تورو خدا نخرید ماشین بی کیفیت، قیمت واویلا»
- «نه به خرید خودرو»
- «با این قیمت هایی که اینا دارن مشخص میکنن تنها راه ماشین دار شدن اختلاس کردنه…..و دزدی های میلیاردی…..من که هیچ هفت نسل بعد از من هم دیگه نمی تونه بخره»
- «آآآآقا تورو خدا. اینا که میگن ثبت نام نکنیم خودشون جز نفرات اولن که تو صف ثبت نام هستن»
- «خودرو سازی که تولیدش انحصاریست به چه حقی قیمتهاش آزاد بشه مرد باشید واردات رو آزاد کنید گمرکی هم نگیرید ببینید کی دیگه ماشین داخلی میخرد»
- «متاسفم برای کسانی که بی محابا میگویند چند بار نام نویسی کرده ام، واقعا بایستی خجالت کشید از اینهمه بی تفاوتی، خطا و اشتباه یک بار، دوبار، اگر تکرار شود واقعا دیگه…»
- «جالب اینجاست این پولو اول میگیره وبعد از یک سال معلوم نیست چقدر دیگه باید پرداخت کنی هیچ جای دنیا اینطوری معامله نمیکنن»

این انتقادات در شرایطی مطرح می‌شود که بسیاری از کارشناسان با اشاره به تنگناهای ارزی و سقوط فروش نفت امید ندارند که واردات خودرو به این زودی آزاد شود و از آن سمت خودروسازان هم پس از خروج امریکا از برجام نه تنها بسیاری از مدل‌های تولیدی از سبد محصولات خودروسازان حذف شده است که تولید کلی خودروهای سواری هم دچار ریزش قابل ملاحظه شده است.

جزییات قیمت خودروهای پیش‌فروش

در این میان تعدادی از خریداران خودرو درباره نرخ قطعی فروش این خودروها تردید دارند که روابط عمومی ایران‌خودرو در پاسخ به این پرسش به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد که نرخ خودروهای پیش‌فروش یکساله با قیمت مصوب روز تعیین می‌شود و پیش‌پرداخت مشتریان به صورت علی‌الحساب دریافت می‌شود و در زمان تحویل خودرو بهای آنبه نرخ روزمحاسبه می‌شود.

بنا به توضیحاتی که روابط عمومی ایران‌خودرو می‌دهد نرخ خودروهایی که در زمان فروش فوری یا فوق‌العاده اعلام می‌شود نرخ قطعی است و زمان تحویل این خودروها سه ماهه است اما در سایر مدل‌های فروش، بهای خودرو به صورت نرخ روز محاسبه می‌شود.

برای اطلاع از جزییات ثبت‌‌نام آخرین پیش‌فروش خودرو اینجا را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نخرید. تا زمانی که خریدار هست. شرایط همینه

  • ناشناس

    بعد از گرونی‌های یکی دو سال اخیر مصرف خشکبار یک‌چهارم شده. یعنی مردم خشکبار نخریدند (اصلا توانشو نداشتند!) ولی آیا خشکبار ارزون شد؟ فقط از فهرست خوراکی‌های مردم حذف شد. گمون نمیکنم با نخریدن هم خودرو ارزون بشه.

  • ناشناس

    ایران ما همینه
    بخوای نخوای اینه!!!!!؟

  • ناشناس

    حدود ۱۰ بار فروش فوق العاده و ۴ بار پیش فروش به نام مادرم
    زدم ولی یک بار دنا در آمد ولی پلاک فعال خانوار نگذاشت
    من میگم همه ماشین بخرین اگه نخرین بازم گران میشه چون
    که مدیر عامل ایران خودرو گفته بود ماشین نخرید ارزان میشه
    ولی قیمت ها دوبل یعنی دوبرابر شده و دیروز هم فرمول جدید
    روی خودرو ها گذاشتن باز هم گران میشود توانستید بخرید

  • ناشناس

    نخرید تورخدا به فکرم قشر نابود شده جامعه باشین

  • ناشناس

    اخه همین نداشتن پلاک فعال گزینه مسخره ایه کسی که پلاک فعال داره ازش بخوان تا همون پلاک رو رو ماشین جدید نصب کنه نه اینکه محرومش کنند شاید کسی که یه ماشین قراضه داره بخواد عوض کنه تازه با این شرط مسخره مجبوره به نام یک عضو دیگر خانواده خرید کنه و دو ماشین داشته باشه و کمبود بیشتر هم بشه

  • ناشناس

    پس چرا مردمو مسخره میکنن که در قرعه کشی شرکت کنند بعدش به قیمت روز هرچقدر دلشون خواست بزارن رو ماشینهای بی کیفیتشون. خیلیا با قرض کردن به این امید که تو قرعه کشی برنده شدن و یه فایده ای براشون داره و ماشین دار میشن ثبت نام کردن. اینقدر به این مردم بدبخت ظلم نکنید مگه ایران خودرو و سایپا ما پدرتونه مثل دنیا سوبسید بدین برای خرید ماشین داخلی واسه کسایی که ماشین ندارندچی میشه.خدا لعنت کنه اونایی که به مردم خیانت میکنند و هر روز بیشتر ناامیدشون میکنند.

  • جواد

    چرا اونی که اسمش تو خودرو سه ماهه در میاد هم زودتر بگیره خودرو رو هم ارزون بگیره و هم تغییر نکنه قیمتش
    اما ما پیش فروشی ها هم دیر تر ده ماه یازده ماه بعد تحویل بگیریم خودرورو … هم گرونتر بشه هر دو ماه ده میلیون گرونتر بشه سی چهل تومن بیشتر از قیمت اولیه که ریختیم اونروز بدیم .. و هم یازده ماه سود پول واریزی رو بخورن… و هم … گه گه گه خدا بازرسان قیمت رو لعنت کنه. مدیریت گههههههه

  • شهروند

    وقتی نصف قیمت خودرو رو برای پیش فروش یکساله می گیرن، دیگه تحویل خودرو به نرخ روز چه معنی داره؟

  • ناشناس

    لطفا تاکسی ها شامل افزایش قیمت نباشند با این شرایط کرونا درآمدی نداریم چند ساله تاکسی ام فرسوده است پولش رانداشتم عوض کنم چون تا پولی تهیه می کردم افزایش قیمت می خورد با هزار جورقرض مرداد ثبت نام کردم چون اطمینان داشتم رئیس جمهور عزیزمان نمی گذارد بیش از این درحقمان اجحاف شود ۷۰ سال دارم خواهش می‌کنم افزایش ندهید توان پرداخت قسط وام و پیش پرداخت بیش ازاین راندارم رحم کنید ?