کد مطلب: ۷۵۴۲۲۲

حمله به سفارت آذربایجان در تهران/ فرد مهاجم دستگیر شد

حمله به سفارت آذربایجان در تهران/ فرد مهاجم دستگیر شد

صبح امروز فردی مسلح به سفارت آذربایجان در تهران حمله کرده و با شلیک گلوله باعث کشته شدن رئیس حراست آذربایجان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صبح امروز فردی مسلح به سفارت آذربایجان حمله کرد و توسط پلیس دستگیر شد.

بر اساس این گزارش فرمانده انتظامی پایتخت ازدستگیری فرد مهاجم به سفارت آذربایجان در تهران خبر داد و گفت: فردی صبح امروز با ورود به سفارت آذربایجان با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده و در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

وی افزود: با سرعت عمل پلیس فرد مهاجم بلافاصله دستگیر و تحقیقات از وی ادامه دارد.سردار رحیمی با اشاره به اینکه این فرد به همراه دو فرزند خردسال خود وارد سفارت شده است عنوان کرد: در تحقیقات اولیه فرد مهاجم انگیزه خود را مشکلات شخصی و خانوادگی اعلام کرده است.

موضوع تیراندازی در سفارت شخصی و ناموسی بوده است

باتوجه به اخبار تکمیلی صبح امروز جمعه ۷ بهمن ماه برابر خبر دریافتی از مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در خصوص ورود یک نفر به سفارت آذربایجان، واقع در خیابان شریعتی شروع به تیراندازی با اسلحه کلاشینکف نموده است که بلافاصله فرمانده انتظامی تهران بزرگ به همراه عوامل در موقعیت سفارت حاضر شدند که پس از بررسی مشخص گردید: فردی حدودا ۵۰ ساله با یک دستگاه خودرو پراید به همراه دو سرنشین دختر۱۴ ساله و پسر ۷ ساله به مقابل سفارت به سمت درب سفارت حرکت و با تهدید سرباز نگهبان که بدون اسلحه بوده وارد سفارت شده و شروع به تیراندازی به سمت درب ورودی سفارت نموده که در این خصوص یک نفر کارمند مرد۴۳ ساله سفارت فوت و ۲ نفر کارمند دیگر۳۰ الی ۳۵ ساله که یک نفر از ناحیه دست و پا مورد اصابت گلوله و نفر دیگر مورد ضرب و جرح قرار گرفته که با حضور سریع و به موقع عوامل انتظامی و اطلاعاتی و امدادی سریعا نفرات مصدوم با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند‌.
شایان ذکر است با حضور شخص فرمانده انتظامی تهران بزرگ در داخل سفارت، موضوع و علت انگیزه در حال بررسی است، اما به گفته برخی منابع علت موضوع شخصی و ناموسی بوده است و ضارب نیز بلافاصله توسط نیروی انتظامی دستگیر شده است.

بررسی جزئیات تیراندازی در سفارت آذربایجان

فرد مهاجم به سفارت آذربایجان در اظهارات اولیه خود اعلام کرد: فروردین امسال همسرم به سفارت آمده و دیگر برنگشته است

همچنین سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: ساعت ۸ صبح امروز یک پراید مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران توقف می‌کند و با سلاح وارد ساختمان سفارت می‌شود. پس از حمله یک فرد از جمهوری آذربایجان کشته و ۲ نفر مجروح می‌شوند.
در تحقیقات اولیه متهم مدعی شده فروردین امسال همسرم به سفارت آذربایجان به تهران مراجعه کرده و دیگر به منزل مراجعه نکرده است. در مراجعات مکرر به سفارت هیچ پاسخی از آنها دریافت نمی‌کردم و تصور می‌کردم همسرم در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حاضر است و حاضر به دیدار با من نیست.امروز صبح تصمیم گرفتم با اسلحه کلاشینکفی که از قبل تهیه کرده بودم به سفارت بروم.

براساس اعلام منابع معتبر، وزیر امور خارجه ترکیه در توییتی حمله صبح امروز به سفارت آذربایجان در تهران را محکوم کرد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به حمله مسلحانه سفارت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: اقدام مسلحانه انجام شده در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که متاسفانه به کشته شدن یک نفر منجر شده است را شدیدا محکوم می‌کنیم و این اقدام با حساسیت بالا در حال بررسی است.

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون تحت بازجویی قرار دارد و با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود.

وی در پایان اعلام کرد: نتیجه بررسی‌های اولیه مقامات و دستگاه‌های ذیربط، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است، بنابراین با توجه به‌ ورود فوری دستگاهها و نهادهای ذیربط انتظامی، امنیتی و قضائی، توصیه می‌شود رسانه‌ها از انتشار اخبار غیرموثق و گمانه زنی‌ها در این رابطه اجتناب کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز درباره حمله به سفارت آذربایجان اعلام کرد که به همتایان آذربایجانی تسلیت می‌گوییم و از حمله به این سفارت که در آن یک مامور امنیتی جان باخته شوکه شده‌ایم.

واکنش رئیس‌جمهور آذربایجان به حمله مسلحانه به سفارت این کشور

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان روز جمعه در بیانیه‌ای نوشت: من اقدام تروریستی امروز علیه سفارت کشورمان در تهران را به شدت محکوم می‌کنم و صمیمانه‌ترین تسلیت خود را به خانواده و بستگان ستوان ارشد عسگروف اورخان رضوان اوغلو - که هنگام حفاظت از سفارت و کارکنان آن درگذشت - ابراز می‌دارم.

در ادامه بیانیه آمده است: ما خواستار بررسی فوری این اقدام تروریستی و مجازات تروریست‌ها هستیم و حمله تروریستی به نمایندگی‌های دیپلماتیک غیرقابل قبول است.

واکنش عضو پارلمان جمهوری آذربایجان درباره حمله به سفارت

یک عضو پارلمان آذربایجان به حمله مسلحانه صبح امروز به سفارت این کشور در تهران واکنش نشان داد. تورال گنجعلی، عضو پارلمان آذربایجان روز جمعه در توییتی مدعی شد ما بارها درخصوص تهدیدات و ایدئولوژی‌های تروریستی رو به رشد در منطقه و همچنین عواقب‌شان هشدار داده بودیم.

احتمال بسته شدن سفارت آذربایجان در تهران

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان از احتمال تخلیه سفارت این کشور در تهران در پی حمله مسلحانه خبر داد.

آیخان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان در گفت‌وگویی با تی آر تی اعلام کرد که دولت باکو درصدد است تا در آینده‌ای نزدیک سفارت خود در ایران را تخلیه کند. وی در ادامه گفت: هر کشور مسئول تضمین امنیت سفیران در کشورش است.

جلسه وزیر خارجه و وزیر کشور درباره حادثه سفارت آذربایجان

امیرعبداللهیان وزیر خارجه و وحیدی وزیر کشور با توجه به حادثه پیش آمده در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران اهداف و انگیزه مهاجم مسلح را مورد بررسی قرار دادند.
در این جلسه اعلام شده است که بر اساس شواهد و مشاهدات اولیه ، ضارب با انگیزه کاملا شخصی اقدام به تیراندازی کرده است.
گفتنی است تدابیر امنیتی لازم برای ادامه فعالیت طبیعی سفارت و دیپلمات‌های جمهوری آذربایجان در تهران اتخاذ گردیده و اقدامات قضایی و امنیتی برای روشن شدن انگیزه شخصی ضارب در جریان است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.