کد مطلب: ۲۶۰۳۸۸

خرید تضمینی گندم به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتن رسید

خرید تضمینی گندم به 2 میلیون و 700 هزارتن رسید

یک مقام مسئول گفت: تاکنون 2 میلیون و 700 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شد که از این میزان 2 میلیون و 576 هزار تن با ارزش ریالی 3 هزار و 420 میلیارد تومان در سامانه ثبت شده است.

حسن حنان معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: تاکنون 2 میلیون و 700 هزارتن گندم تحویل مراکز خرید شده است که از این میزان 2 میلیون و 576 هزارتن با ارزش ریالی 3 هزار و 420 میلیارد تومان در سامانه ثبت و اطلاعات 2 میلیون و 327 هزارتن وارد سامانه بانکی شده است که مطالبات 53 درصد از این میزان به حساب گندمکاران واریز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی گفت: استان خوزستان با تولید یک میلیون و 132 هزارتن، گلستان با 635 هزار تن و فارس با 307 هزارتن از استان‌های برتر تولیدکننده گندم به شمار می‌روند.

حنان با بیان اینکه تا پایان فصل برداشت میزان خرید تضمینی گندم به 10 میلیون و 500 هزارتن خواهد رسید، افزود: هم اکنون به طور میانگین میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال به دلیل جابه‌جایی فصلی و بارش‌ها 10 تا 12 درصد عقب‌تر است که این امر هیچ ارتباطی به کاهش تولید ندارد.

معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه مجموع خرید دانه‌های روغنی به 500 هزارتن خواهد رسید، بیان کرد: تا کنون 217 هزارتن کلزا تحویل مراکز خرید شده است که 214 هزارتن از این میزان با ارزش بالغ بر 587 میلیارد تومان در سامانه ثبت و اطلاعات 205 هزارتن وارد سامانه بانکی شده است.

به گفته وی 60 درصد مطالبات کلزاکاران که اطلاعاتشان وارد سامانه بانکی شده به حسابشان واریز شده است.

حنان گلستان با 105 هزارتن، خوزستان 30 هزارتن و فارس با 22 هزارتن از استان‌های برتر تولیدکننده کلزا بر شمرد.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در زمینه خرید تضمینی گندم و کلزا مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: امسال براساس اطلاعات پهنه خرید تضمینی از کشاورزان صورت می‌گیرد که این اقدام در شفاف سازی خرید و کوتاهی دست واسطه گران تأثیر بسزایی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.