کد مطلب: ۶۱۸۹۷۵

خرید خدمت سربازی سال آینده امکان‌پذیر می‌شود؟

خرید خدمت سربازی سال آینده امکان‌پذیر می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از مصوبات جدید کمیسیون متبوع خود برای خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رحیم زارع گفت: آن دسته از مشمولان غایب خارج از کشور که پنج سال از زمان فراخوان آنان به خدمت زیر پرچم می‌گذرد، در سال آینده تسهیلاتی جهت خرید خدمت سربازی آنان در نظر گرفته شده است.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو دیگر کمیسیون تلفیق در این باره گفته بر اساس این مصوبه کسانی که از پیش از زمان مشمولیت‌ آن‌ها در خارج از کشور بوده و چند سال است که از زمان مشمول بودنشان برای خدمت سربازی می‌گذرد و در خارج به سر می‌برند به منظور اینکه برای تردد به کشور با مشکلی مواجه نشوند می‌توانند خدمت سربازی خود را با قیمت ۱۵ هزار یورو بخرند.

جریمه مالی برای اخلالگران اقتصادی

زارع سایر مصوبات کمیسیون را به شرح زیر اعلام کرد: اخلالگران اقتصادی از طریق قانون شکنی و تخلف از قانون، مالی کسب می‌کنند، علاوه بر رد مال به همان میزان جریمه مالی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی از جمله اسناد خزانه جهت احداث و تکمیل طرح‌های نیمه تمام، مهار و تامین آب کشور با اولویت طرح‌های شهری و نیز برق و آب در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو قرار گیرد.

وزارت آموزش و پرورش نیز موظف شد، از فروش اموال غیرمنقول مازاد خود جهت توسعه و تکمیل مدارس در مناطق محروم با اولویت مدارس خیرساز در استان‌ها و شهرستان‌ها یا منطقه خود اقدام کند.

وزارت جهاد کشاورزی نیز موظف شد در سال آینده تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود را به فروش رسانده و با اولویت مناطق محروم در حوزه‌های کشاورزی و شبکه‌های آبیاری، زهکشی و آب و خاک صرف کند.

در یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق مصوب شد در سال آینده هزینه‌هایی که خیرین برای ساخت پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها انجام می‌دهند، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جوانان مقیم خارج از کشور نیازی به خرید سربازی ندارند. بهتر است به فکر جوانان داخل کشور باشید ولی با قیمت های معقولانه ۲۰ الی ۵۰ میلیونی

  • سیوان

    طرح خرید خدمت که ۴سال بود را دوباره به همان قیمتها که بود به اجرا بگذارید شما می خواهید مشکل ماها رو حل کنید.کسی که دو سال پیش خریده با کسی که حالا میتونه بخره چه فرقی دارند؟؟؟

  • سیوان

    مگه میخواهین هواپیما بفروشید این قیمتها چیه؟طرح قبلی رو فقط دوباره به اجرا بگذارید که مشکل طیف عظیمی از بندگان خدا حل شود اینجور عدل هست کسی که پارسال خریده با کسی که حالا میخرد هیچ فرقی نیست

  • ناشناس

    من نمی دانم این آقای چرا به فکر چند میلیون جوان داخل کشور نیستند فقط به فکر خارج کشور هستند آنها اگر به فکر کشور می بودند که نمی رفتند کاش ما هم پول می داشتیم می رفتیم خارج تا معاف شویم

    • حسن زاده

      اونا رو به خاطر پولشون میخوان.. وگرنه مارو فقط میخوان بریم خدمت دستشوی بشوریم?

    • ناشناس

      ???اینو موافقم?

  • ناشناس

    مسعولین محترم یه فکریم برا جوانا داخل کشور بکنین لطفا
    من الا بیستو هفت سالمه تا الان درس خوندم برم خدمت و بیام شده سی سالم
    واقعن خیلی داره بهم فشار میاد خدمتو اجباریو بزارید کنار
    بفروشید واسه همه اونی که میخواد بره حقوق بالای بهش بدین از پول اونایی که میخرن

  • ناشناس

    یعنی میخواهید بگویید بچه هایی که دارای پدر
    یا مادر ایرانی بوده و در خارج بدنیا آمدند 20 الی 30 سال هم تابعیت خارجی دارند باید در ایران دوره سربازی بگذرانند و یا اگر بخواهند ایران بیایند باید خدمت سربازی را بازخرید کنند؟ آیا این است تشویق حوانان برای بازگشت و یا دیدار بستگانشان در ایران؟

  • ناشناس

    سلام چرا برای جوانان بالای ۸سال غیبت طرح فروش دوباره نمیزارید بنده ۳۷سالمه با این وضعیت اقتصادی مملکت و بیکاری جوونها خیلیها هم سن و سال من هستن و هنوز نتونستیم ازدواج کنیم بخاطر همین مسئله کارت پایان خدمت توروخدا یه تصمیم درست بگیرید برای فروش سربازی سن ماها رفته بالا چقدر فشار زندگی رو تحمل کنیم اخه بفروشید این سربازی رو بتونیم لااقل استخدام بشیم تو مملکت خودمون .اونیکه رفته خارج نیازی به خرید سربازی نداره جوونهای داخل رو دریابید توروخدا قیمت منصفانه بذارید اکثر کسایی که نتونستن تو دوسال گذشته بخرن بخاطر نداشتن پول بوده توروخدا به فکر ما جوونها باشین

  • ناشناس

    چه خبره قیمتها تو این وضع بیکارى من تو عمرم ١٠٠ میلیون ندیدم

  • ناشناس

    والا قیمتها نجومى هستن

  • امیر

    چرا برای همه خرید میسر نیست من متولد 81 هستم نمی خ.ام برم سربازی کاش برای ما هم امکان خرید بود.

    • مهدی

      داداش شماهم مثل ما ریسک کن وده سال عمرتو عشق وحال کن
      بعدش یکی دوسالی پیگیر باشی کارتت رو هرجور شده میگیری