کد مطلب: ۴۸۱۰۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونق بازار شیشه دست دوم خیارشور و مربا!

رونق بازار شیشه دست دوم خیارشور و مربا!

بازار شیشه‌ دست دوم خیارشور و مربا داغ شد! تولیدکنندگان می‌گویند با کاهش قدرت خرید مردم، این روزها زباله کمتری تولید می‌شود و شیشه خیارشور و مربا نایاب شده است و حالا همین موضوع باعث رواج آگهی فروش شیشه دست دوم خیارشور شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت شیشه مربا، خیارشور و رب گوجه افزایش قابل توجهی یافته است و تولیدکنندگان علت آن را کاهش تولید زباله می‌دانند.

این مساله باعث شده است آگهی فروش شیشه دست دوم مربا و خیارشور در سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور درج شود و بازار فروش زباله شیشه‌ای داغ شود.

قیمت شیشه دست دوم چند؟

«مستأجر هستم و یک ماه است که غذای درست و حسابی نخوردیم. مدتی است شیشه‌ها را از رستورانی که برادرم کار می‌کند، می‌گیرم و می‌فروشم» اینها را زنی می‌گوید که از وضعیت اقتصادی گلایه دارد و اخیرا فروشنده شیشه دست دوم مربا شده است.

در حال حاضر ارزان‌‌ترین شیشه‌های نوی مربا و خیارشور در فروشگاه‌ها و بازار 30 هزار تومان است اما فروشندگان شیشه دست دوم حداکثر بهای ۴ هزار تومان را برای کالایشان در نظر گرفته‌اند.

آنها همچنین شیشه‌های دست دوم کوچک با قیمت 1500 تومان تا سه هزار تومان می‌فروشند و شیشه‌های بزرگ که جای سس بوده‌اند با قیمت چهار هزار تومان معامله می‌شود.

حالا به نظر می‌آید وضعیت اقتصادی کشور به سمتی پیش رفته است که برخی‌ به این فکر افتاده‌اند از زباله‌های خود درآمدزایی کنند.

یکی از فروشندگان شیشه‌های دست دوم از وضعیت اقتصادی این روزها گلایه می‌کند و می‌گوید: شهرداری برای خرید زباله قیمت پایینی گذاشته است و برای همین مجبور شدم زباله‌هایم را آگهی کنم.

111

یکی دیگر از فروشندگان شیشه‌های دست دوم می‌گوید: «انواع شیشه برای فروش دارم. شیشه‌ها از محصولاتی است که خودمان استفاده کردیم و بعد از شستشو آنها را می‌فروشم.»

در این میان کسانی هستند که از این شیشه‌ها برای مصرف شخصی استفاده نمی‌کنند. برخی‌ محصولات خانگی تولید می‌کنند و حالا با قیمت بالای ظرف‌های شیشه‌ای جای مربا و ترشی برای آنها هیچ صرفه اقتصادی ندارد که از فروشگاه بخرند.

یکی از فروشندگان شیشه‌های دست دوم می‌گوید: «خریداری دارم که مربا و ترشی خانگی تولید می‌کند اما برای او صرفه اقتصادی ندارد که با این قیمت از فروشگاه شیشه بخرد. بعضی مواقع شیشه‌ها را جمع می‌کنم و به او می‌دهم. چون وضعیت مالی خوبی هم ندارد از او پول نمی‌گیرم.»

جالب است که در این میان برخی فروشندگان اعتراف می‌کنند فکرش را هم نمی‌کردند که روزی شیشه مربای دست دوم را برای فروش آگهی بزنند!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمود ولی‌پور

    با روحانی تا ۱۴۰۰

    • حمید

      اگه تا اون موقع چیزی ازم باقی بمونه

  • ناشناس

    ربطی به دولت ندارد. همه از تحریم های آمریکاست والا اوضاع اقتصاد کشور تا آخر ۹۶ عالی بود. دلار ۳-۴ تومنی.

  • ناشناس

    چشم دولت وتدبیروامید روشن

  • رحیم

    کارخونه هادبرن از کارخونه شیشه سازی همدان شیشه بگیرن این شیشه ای که تو دیواار گذاشتن ۴هزار من اکش رو میخرم هزارتومن ماخودمون کارگاه داریم همه شیشه هامون رو از کارخانه همدان میگیریم .

  • مهندس تکنیکال

    پس به این خاطره که سهام کهمدا میخواد افزایش ۱۵۰درصدی بده اوضاع شسشه داره روبه راه میشه.

  • ناشناس

    بعضی جاهاش سیاه نمایی هست..مثلا اون فروشنده ای ک گفته شیشه هارو رایگان ب خریداری ک مربا درست مکنه میده..خب کسی ک خودش فقد شیشه میفروشه قطعن از کسی ک مربا را با شیشه میفروشه فقیرتره ..پس چرا باس به دارنده تر از خودش کمک کنه..

  • علی

    بخدا ادامس خرسی میخریدیم سود میکردیم خسته شدیم چرا واقعا تو این کشور خراب شده متولد شدیم همش خبر بد وگرانی ونبال چی هستی روحانی با لگد بندازن بیرون بابا ما احمدی نژاد رو مسخره میکردیم سگش شرف داشت به این دولت

  • شیوا فرنودکیا

    تو مملکتمون شیشه مربا رو نمی تونند تولید کنند بعد انتظار داریم جهش تولید بشه! آقا هر سال هر شعاری اومد برعکسش شد لطفا شعار ندید بذارید مردم راحت تر بمیرن.

  • ناشناس

    اینجاسرزمین ارزوهای بربادرفته جونهای پیرپدران شرمنده مادران داغ دیده وانسانهای بی تفاوت دوربین بدسته اینجا ایران بودولی سالهاس ک دیگه نیست اینجاونزوعلای 2020 خوش امدید

  • ناشناس

    ایا کسی مرونه کجا شیشه دست دوم خیار شور و سس میخرن؟

    • حمید

      توآگهی های شیپور ودیوار ببینید